اختصاص 440 میلیارد ریال به فعالان گردشگری و صنایع دستی گلستان

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از اختصاص 440 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به طرح های گردشگری و هنرمندان صنایع دستی استان اطلاع داد.

اختصاص 440 میلیارد ریال به فعالان گردشگری و صنایع دستی گلستان

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: 440 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به طرح های گردشگری و هنرمندان صنایع دستی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت:از مجموع این تسهیلات، 272 میلیارد و 800 میلیون ریال سهم متقاضیان طرح های گردشگری استان است.

او ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی شده و نرخ سود تسهیلات در منطقه ها برخوردار 14 درصد و در منطقه ها کمتر برخوردار 10 درصد است.

تجری گفت: دوران مشارکت و تنفس این تسهیلات حداکثر 24 ماه با بازپرداخت حداکثر 60 ماهه است.

او گفت: تسهیلات اختصاص یافته به حوزه صنایع دستی استان از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 است.

این مقام مسئول گفت: از محل این اعتبارات 167 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز به هنرمندان صنایع دستی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پیش بینی شده است.

او گفت: نرخ سود این تسهیلات 10 درصد است و بازپرداخت آن 5 ساله خواهد بود.

تجری ادامه داد: مقدار سقف تسهیلات برای حوزه صنایع دستی بسته به طرح توجیهی متغیر است و تسهیلات برای کارگاه های یک تا 4 نفر بیمه شده و یا دارنده پروانه فراوری انفرادی بدون بیمه، حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: طرح های بالای70 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش گردشگری و کارگاه های کوچک و میانه صنایع دستی در اولویت هستند.

تجری گفت: تاسیسات گردشگری و فعالان بخش صنایع دستی که از این اداره کل، مجوز ایجاد و موافقت اصولی و پروانه فراوریی دارند می توانند در سامانه اینترنتی my.mcth.ir با تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز و داشتن طرح توجیهی مالی درخواست خود را ثبت نمایند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 440 میلیارد ریال به فعالان گردشگری و صنایع دستی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 440 میلیارد ریال به فعالان گردشگری و صنایع دستی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید