بهترین دانشکده های کسب و کار دنیا معرفی شدند

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، رتبه بندی دنیای کیواس 2022 برای دانشکده های کسب و کار (MBA) منتشر شد و بهترین های دنیا در پنج بخش تخصصی معرفی شدند.

بهترین دانشکده های کسب و کار دنیا معرفی شدند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نرم افزار جیرا، رتبه بندی جهانی کیواس 2022 برای دانشکده های کسب و کار (MBA) منتشر شده است و دانشکده MBA دانشگاه استانفورد ایالات متحده رتبه برتر خود را از سال گذشته حفظ نموده و تقریباً 99.9 نمره عالی برای بخش اشتغال فارغ التحصیلان دریافت نموده است.

مدرسه بازرگانی هاروارد ایالات متحده رتبه خود را از رتبه چهارم در سال 2021 به رتبه دوم در رتبه بندی سال جاری ارتقا داده است و به صورت مشترک با دانشکده پن از دانشگاه وارتون آمریکا واقع شده است.

رتبه چهارم سال جاری متعلق به دانشکده HEC پاریس از فرانسه است که نسبت به رتبه پنجم در سال 2021 بهبود یافته است. بعلاوه یک امتیاز عالی قابل توجه برای بازگشت سرمایه را کسب نموده است.

دانشکده Sloan انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MIT ایالات متحده، سال جاری دو پله سقوط نموده است و با وجود نمره 99.9 در بخش اندیشه رهبری در رتبه پنجم واقع شده است و پس از آن مدرسه تجاری لندن از انگلستان، در رتبه ششم واقع شده است.

رتبه بندی کیواس در رشته کسب و کار یا MBA یک رتبه بندی اختصاصی است و به علت اینکه نظام رتبه بندی کیواس کار خود را با رتبه بندی این دانشکده ها آغاز نموده است از اهمیت خاصی برخوردار است.

سال جاری رتبه بندی جداگانه برای مقطع کارشناسی ارشد در پنج بخش تخصصی تجزیه و تحلیل کسب و کار، امور اقتصادی، مدیریت، بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین هم انجام شده است.

در تجزیه و تحلیل کسب و کار سال جاری هیچ تغییری در موقعیت های اول و دوم ایجاد نشده است. دوره کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل کسب و کار در دانشکده Sloan انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MIT رتبه برتر خود را حفظ کرد و این دوره در دانشکده اندرسون کار در UCLA ایالات متحده، در رتبه دوم نهاده شد.

مقام سوم در رتبه بندی سال جاری به برنامه کارشناسی ارشد علوم و فناوری در علم داده برای کسب و کار در Ecole Polytechnique/HEC Paris اختصاص یافته که نمره کاملی برای اشتغالزایی کسب نموده است.

در بخش امور اقتصادی دوره کارشناسی ارشد اقتصاد اقتصادی در آکسفورد انگلستان رتبه نخست را کسب نموده و برای دومین سال متوالی صندلی برتر را حفظ نموده است.

پس از آن کارشناسی ارشد امور اقتصادی بین المللی دانشکده HEC پاریس در در رتبه دوم واقع شده است. این برنامه در هر دو نتایج فارغ التحصیلان و ارزش برای پول نمرات کاملی کسب کرد.

سه رتبه نهایی در رتبه بندی کارشناسی ارشد 2022 در امور اقتصادی به مدرسه بازرگانی لندن، MIT (Sloan) و کمبریج اختصاص دارد.

در کارشناسی ارشد مدیریت هیچ تغییری نسبت به سال قبل برای سه موسسه برتر وجود ندارد و دوره کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک دانشکده HEC پاریس، دوره کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک مدرسه بازرگانی لندن و دوره کارشناسی ارشد پیشرفته و مدیریت تجارت بین الملل مدرسه کسب و کار ESSEC فرانسه به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

در رتبه بندی کارشناسی ارشد بازاریابی سال جاری دانشکده HEC پاریس، دانشگاه کلمبیا و مدرسه تجاری کالج امپریال موقعیت های اول، دوم و سوم خود را حفظ کردند. هر دو برنامه کارشناسی ارشد در بازاریابی دانشکده HEC پاریس و دانشگاه کلمبیا نمرات کاملی برای نتایج فارغ التحصیلان بدست آوردند.

در رتبه بندی کارشناسی ارشد سال های 2021 و 2022 در مدیریت زنجیره تامین، برنامه کارشناسی ارشد مدیریت زنجیره تامین جهانی در مرکز حمل و نقل و تدارکات MIT مقام اول را کسب کرد و سال جاری در نتایج فارغ التحصیلان به نمره کامل دست یافت.

مقام دوم و سوم سال جاری به برنامه کارشناسی ارشد علوم مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه اقتصاد و تجارت WU وین و دوره کارشناسی ارشد مدیریت زنجیره تامین در میشیگان تعلق گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهترین دانشکده های کسب و کار دنیا معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشکده های کسب و کار دنیا معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید