خبرنگاران درخشش جهانی عکاس قشمی

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، قشم- خبرنگاران- اصغر بشارتی عکاس مطرح جزیره قشم روبان افتخار نهمین فستیوال بین المللی عکاسی ابوظبی(هیپا) را دریافت کرد.

خبرنگاران درخشش جهانی عکاس قشمی

وی درگفت و گوی اختصاصی با وبلاگ نرم افزار جیرا گفت: جشنواره بین المللی عکاسی هیپا (HIPA) هر ساله توسط بنیاد شیخ همدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، در شهر دبی برگزار می گردد.

این هنرمند قشمی ادامه داد: با عکس صید در این جشنواره شرکت کردم و روبان افتخار این جشنواره به خاطر این عکس را دریافت کردم.

بشارتی اعلام نمود: آثار این جشنواره با حضور 18 داور بین المللی از سراسر دنیا با تخصص های متفاوت داوری شده و عظیم ترین مسابقه عکاسی دنیا با جایزه 423 هزار دلاری به شمار می رود.

وی گفت: چندی پیش نیز به خاطر تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم چَل نیز جایزه بهترین فیلم جشنواره دانشجویی داکا در بنگلادش را به دست آوردم.

بشارتی اضافه کرد: همچنین پارسال در جشنواره عکس اسپانیا 2 مدال طلا و نقره کسب کردم.

وی ادامه داد: همچنین پیروز شدم مدال طلا و روبان افتخارمسابقات دنیای اکوا، روبان افتخارجشنواره عکس رومانی، نشان شایسته تقدیر مسابقات بین المللی عکس کوه هوانگ بی کشور چین را در سال 2018 کسب کنم.

این هنرمند قشمی همچنین از دریافت تقدیر هیات داوران مسابقات دنیای خیام در سال های 2013، 2016 و 2017 گفت و اضافه کرد: تقدیر هیات داوران و کسب مدال طلا و برنز مسابقات دنیای فیلارمونیا و مدال طلای مسابقات دنیای ویکتور قرقیزستان، تقدیر هیات داوران، دیپلم افتخار و مدال طلای مسابقات دنیای نوروز تاجیکستان نیز از افتخارات کسب شده در سال 2017 است.

وی از دریافت دیپلم افتخار جشنواره های بین المللی هندوستان و آفریقا در سال 2016 اطلاع داد و توضیح داد: مدال طلای مسابقات دنیای آرولای ترکیه، بریستون انگلیس و آساهی شیمبون ژاپن، دیپلم افتخار جشنواره بین المللی بلغارستان و مدال برنز مسابقات آرژانتین نیز از جوایز دریافتی در سال 2015 میلادی است.

بشارتی از ثبت دو اثر عکس لنج سازی در کتاب یونسکو نام برد و ادامه داد: تصویر برداری فیلم لنج سازی و ثبت آن در یونسکو نیز در سال 1390 انجام شد.

وی گفت: نخستین کتاب من با نام مراسم رزیف نیز در سال 1397 در قالب 96 صفحه و 85 عکس ویژه از بندر تاریخی لافت منتشر شده است.

این عکاس قشمی در سرانجام گفت: مدرک بین المللی عکاسی زیر آب آلمان و ایتالیا را دریافت نموده ام و از سال 1386 در حوزه های خبر نیز عکاسی می کنم.

این عکاس 43 ساله تا به امروز مدال های رنگارنگ و دیپلم های افتخار دنیای و کشوری زیادی را در عرصه عکاسی و مستند سازی را کسب نموده است و بیش از 30 جایزه اولی تا سومی کشوری را در کارنامه هنری خود دارد.

وی به مدت 13 سال است که به صورت حرفه ای عکاسی می نماید و در سه جشنواره به عنوان داور فعالیت داشته است.

بشارتی فوق دیپلم عکاسی و لیسانس مدیریت گردشگری را در دانشگاه تحصیل نموده است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران درخشش جهانی عکاس قشمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخشش جهانی عکاس قشمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید