خبرنگاران کرونا و شانس دوباره برای تنیس روی میز ایران

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، تهران- خبرنگاران- کووید-19(کرونا) بیماری خطرناکی است که تا به امروز تلفات زیادی را در سرتاسر دنیا برجای گذاشته است اما بیایید از زوایه دیگری هم به آن نگاه کنیم؛ برای بعضی ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی ناامید از کسب سهمیه المپیک، شیوع کرونا فرصتی یک ساله را فراهم نموده تا با استفاده از آن خود را به سطح مورد انتظار رسانده و راهی توکیو2021 شوند.

خبرنگاران کرونا و شانس دوباره برای تنیس روی میز ایران

به طورحتم تا به امروز از تعویق یک ساله المپیک 2020 با خبر شده اید و این همان موقعیتی است که فدراسیون های ورزشی ازجمله فدراسیون تنیس روی میز از آن بهره مند شدند تا بتوانند در گام اول سهمیه ورود به المپیک را کسب نمایند و در گام های بعد در زمان پیش رو که کم هم نیست خود را برای شرکت قدرتمند در المپیک آماده نمایند.

متاسفانه ملی پوشان این رشته که به منظور افزایش سطح توانمندی و آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه ورودی المپیک 2021 در رقابت های بین المللی بسیاری شرکت کردند در پرتغال هم ناکام بودند و به این ترتیب شانس خود برای حضور در المپیک توکیو را از دست دادند.

نمایندگان ایران در مسابقات پرتغال علی رغم روبرو شدن با قرعه مناسب، متاسفانه از موقعیتی که بدست آمد به نحوه مطلوب استفاده ننموده و با شکست تلخ 3 بر یک برابر اسلوونی از از گردونه این رقابت ها خارج شدند.

کارشناسان پس از آن بازی به ترکیب تیم که با رویدادهای دو نفره آغاز شد و جمیل لطف اله نسبی در آن از ترکیب حمید رضا طاهر خانی و نیما عالمیان استفاده کرد، انتفاد کردند.

این گروه از کارشناسان معتقدند اگر از تیم دونفره نوشاد و نیما عالمیان در آن بازی استفاده می شد از شانس بیشتری برای پیروزی برابر تیم دو نفره اسلوونی برخوردار بودیم ودر بازی های یک نفره آسان تر بازی را کنترل و آن را راهبری می کردیم و می توانستیم راهی دور بعدی شویم و آن وقت دیگر کسب سهیمه برای مان دور از دسترس نبود. به هرحال این فرصت از دست رفت و تیم ما حذف شد. پس از آن، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی دنیا که قرار بود اردیبهشت ماه امسال در کره جنوبی برگزار شود به تنها امید ملی پوشان کشورمان برای کسب سهیمه تبدیل شد.

به طور یقین اگر کرونا نمی آمد و این شرایط حادث نمی شد از همین حالا باید با بازی های المپیک خداحافظی می کردیم دلیل آن هم کاملا آشکار است.

مسوولان فدراسیون در ماه های آخر سال گذشته بر روی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون متمرکز بوده و تمام توان خود را برای آن گذاشته بودند و همانطور که کوشش چندانی برای کسب آمادگی بیشتر ملی پوشان به منظور شرکت در رقابت های انتخابی در پرتغال انجام نشد، در رقابت های بعدی نیز همین رویه در پیش گرفته می شد.

البته در این مدت ملی پوشان لژیونر که در لیگ های اروپایی بازی می نمایند در چند پورتور بین المللی شرکت نموده و پشت میز ایستادند اما این موضوع به تنهایی نمی تواند برای شرکت در بازی های انتخابی المپیک در کره جنوبی کافی باشد.

پس با ایجاد شرایط جدید می توان مدعی شد فدراسیون و ملی پوشانش می توانند تا آغاز بازی های انتخابی کره جنوبی خود را به خوبی آماده نموده و سهمیه ورودی بازی ها را بدست آوردند از سوی دیگر آنان به قدر کافی زمان در اختیار خواهند داشت تا ضمن برپایی اردوهای متمرکز و برنامه ریزی دقیق تر برای تمرینات آماده سازی، برای ارائه بازی های درخشان تر در المپیک بیشتر کوشش نمایند.

چرا مردم این روزها اقبال بیشتری به ورزش های انفرادی نشان می دهند؟

اینکه توجه مردم به رشته های ورزشی انفرادی نسبت به قبل بیشتر شده است می تواند دلایل متعددی داشته باشد که اشاره به تمامی عوامل تاثیر گذار در این گزارش میسر نیست اما یکی از علت های اصلی این موضوع به کسب قهرمانی ورزشکاران در برخی از رشته ها و مواد در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بازمی شود که اصلا به آن توجه نداشتیم و یا باور کسب مدال از سوی ورزشکاران اعزامی در آن رشته ها برایمان سخت، سختو دور از انتظار بود.

حسین کیهانی یکی از این ورزشکاران است که مردم را دوباره با رشته های انفرادی آشتی داد. او با کسب مدال طلا در رشته دو و میدانی سه هزار متر با مانع بازی های آسیایی، اعتبار ورزش ایران را در سطح بین الملل و داخلی بالا برد.

بی شک می دانید کسب مدال در ماده سه هزار متر به آمادگی بالای ذهنی ورزشکار، تمرینات ویژه مستمر و استفاده از تجربیات مربیان با دانش بستگی دارد بر همین اساس کسب مدال و آن هم مرغوب ترین مدال بازی های آسیایی در این ماده از توسعه یافتگی دو و میدانی ایران دردنیا حکایت داشته و نام ایران را یک بار دیگر بر سر زبان ها انداخت.

کیهانی برای ثبت این پیروزی رکورد طارق محمد بحرینی در بازی های آسیایی گوانجو را شکست و هم اکنون خود رکورددار این ماده است.

در ادامه درخشش ورزشکاران ایران در این بازی ها که تاثیر مستقیم بر افزایش رضایتمندی مردم داشته و به توسعه ورزش های انفرادی درایران یاری کرد مدال برنز نوشاد در تنیس روی میزبود.

نوشاد تا نیمه نهایی این رقابت ها خوب پیش رفت اما در این مرحله به گایوان لین نفر چهارم رده بندی دنیای از چین برخورد کرد و با قبول شکست برابر این حریف قدرتمند پس از 52 سال کشورمان را در این رشته صاحب مدال کرد.

به طور حتم مدال نوشاد عالمیان درکنار مدال کیهانی و همچنین کسب مدال برنز تیم واترپلو کشورمان پس از 44 سال یک بار دیگر ایران را در ورزش آسیا سربلند کرد.

بی شک جذب مربیان بنام خارجی، تحمل تمرینات آماده سازی طاقت فرسا، دوری از خانه وخانواده، سرمایه گذاری روی استعدادهای ذاتی و بالقوه رشته های ورزشی و ده ها عامل دیگر در کسب این موفقیت ها موثر بوده است و نباید از کنار آن ها به آسانی گذشت و امیدواریم این فرایند همچنان ادامه یابد.

سخن انتهای

درحال حاضر که در شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا قرارداریم و می دانیم این شرایط با کوشش پزشکان در آینده نزدیک به انتها می رسد، مسوولان فدراسیون تنیس روی میز باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره برداری نمایند و برای دوران پسا کرونایی برنامه ریزی داشته و ملی پوشان را به دقت زیر نظر بگیرند.

همانطورکه پیش از این مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز مطرح نمود، مدال آسیایی برنز نوشاد انتظارات را از این رشته ورزشی بالا برده است پس به احترام مردم و برای شادمانی آنان باید کوشش خود را بیشتر نموده و آنان را شادمان کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا و شانس دوباره برای تنیس روی میز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و شانس دوباره برای تنیس روی میز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید