خودرو هایی که آرزو می کنیم دوباره فراوری شوند
به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، خبرنگاران : صنعت خودروسازی بیشتر از یک قرن سابقه دارد و در این مدت شاهد عرضه خودروهای بیشماری بوده ایم. برخی از این خودروها نسبت به سایرین جذابیت های بیشتری داشته اند و درست است که دیگر فراوری نمی شوند اما مِهر آن ها آنقدر به دل طرفداران خودرو نشسته است که آرزو می نمایند ایکاش یک بار دیگر نسخه ای نو از این خودروها روانه بازار گردد.

به این ترتیب اگر شما هم از علاقه مندان قدیمی صنعت خودروسازی هستید و به خودروهایی علاقه دارید که سال هاست دیگر فراوری نمی شوند، پیشنهاد می کنیم در ادامه با لیست خودروهایی که آرزو می کنیم دوباره فراوری شوند با ما همراه باشید.
آکورا اینتِگرا تایپ آر
اینتگرا یکی از خودروهای خوش قیمت آکورا بود که فعلاً جای این خودرو را آکورا ILX گرفته است، آکورا اینتگرا تایپ آر همچون سایر خودروهای این برند از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار بود و یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری مقدار 195 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده این خودرو قرار می داد.
آکورا اینتگرا تایپ آر که زمانی به عنوان یکی از خودروهای مقرون به صرفه قیمت ژاپنی محسوب می شد و کسی این خودرو را زیاد جدی نمی گرفت این روزها به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شده است و از آنجایی که اخیراً شاهد محبوبیت خودروی سیویک تایپ آر هستیم شاهد فرصت خوبی باشد تا آکورا دستی بر سروروی اینتگرا بکشد و این خودر را با ظاهری تازه دوباره در بازار ببینیم.
بیوک جی ان ایکس
برند بیوک در دهه 1980 نماد خودروهای قدرتمند بود و بیوک جی ان ایکس نیز در آن موقع چنان ابهتی داشت که لرزه بر اندام علاقه مندان خودرو می انداخت، متأسفانه یا خوشبختانه در دهه 80 شاهد افزایش موج نگرانی ها در مورد خودروهایی که مصرف زیادی دارند بودیم و بیوک نیز علی رغم تمامی تغییراتی که در بیوک جی ان ایکس اعمال کرد نتوانست این خودرو را در بازار حفظ کند و در سال 1987 شاهد خاتمه فراوری بیوک جی ان ایکس بودیم.
جالب است بدانید تنها 547 دستگاه از این خودرو ساخته شده است. از آنجایی که بیوک جی ان ایکس از پیشرانه ای قدرتمند بهره می برد که نیروی را به چرخ های عقب منتقل می کرد و با توجه به این امر که خودروهای قدرتمند این روزها طرفداران زیادی پیدا نموده اند چه بسا شاهد بازسازی نمونه ای تازه از بیوک جی ان ایکس در آینده ای نه چندان دور باشیم.
شورولت ال کامینو
این خودرو به نوعی طراحی شده بود تا نقش یک وانت پیکاپ را نیز ایفا نماید. این امر باعث شد تا ظاهر شورولت ال کامینو در فکر طرفداران خودرو برای همواره نقش ببندد. ال کامینو اولین بار به وسیله شورولت در سال 1959 راهی بازار شد و از آن موقع تا اواخر سال های دهه 80 میلادی شاهد فراوری نسخه های مختلف این خودرو بودیم.
جالب است بدانید ال کامینو معروفیت جهانی دارد و رانندگان در کشورهای مختلفی از این خودور استفاده نموده اند که در این زمینه می توان به استرالیا اشاره نمود، این خودرو به میزان ای در استرالیا محبوبیت داشت که حتی نام سرخپوستان قبلیه یوت به این خودرو از جانب استرالیایی ها نسبت داده میشد.
شورولت اس اس
برند های کوروت و کامارو همچنان به عنوان محبوب ترین برند های شورولت به حساب می آیند اما جالب است بدانید شورولت اس اس سدان به عنوان خودرویی که نشانه هایی از خودروهای قدرتمند قدیمی آمریکایی را یدک می کشد و از چهار در بهره می برد حسابی توانسته است جای خود را در دل طرفداران خودرو باز کند.
این خودرو در دوران طلایی خودروهای قدرتمند توانسته بود نام و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند، یک پیشرانه 6.2 لیتری از نوع V8 که 415 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می داد نماد قدرت این خودرو به حساب می آمد.
نیروی موتور در این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شد و به یک جعبه گیربکس 6 دنده ای مجهز بود. شورولت روی هندلینگ این خودورو نیز حسابی کار نموده بود و این موارد باعث شده است تا شورولت اس اس گزینه خوبی برای فراوری مجدد این خودرو قلمداد گردد.
هوندا اس 2000
انصافاً باید اعتراف کرد هوندا اس 2000 یکی از برترین خودروهای کوچک و جمع وجور اسپرت به شمار میرود. این خودرو ظاهری مجذوب نماینده و اسپرت دارد و طراحی ساده ای آن مجذوب نمایندهیت بیشتری به هوندا اس 2000 داده است.
یک پیشرانه 2.0 لیتری که در نهایت به مقدار 2.2 لیتر افزایش حجم پیدا کرد در این خودرو تعبیه شده بود. همان گونه که از نام این خودرو پیداست در سال 2000 میلادی راهی بازار شد و هوندا اس 2000 را می توان نماد بارزی از خودرویی دانست که در کنار طراحی ساده، تجربه شیرینی از رانندگی را در اختیار رانندگان قرار می دهد.
از آنجایی که خودروهای اسپرت همواره محبوبیت ویژه ای در بین طرفداران دارند شایعه هایی از برنامه های هوندا برای فراوری مجدد هوندا اس 2000 به گوش می خورد.
لوتوس اسپریت
شرکت خودروسازی انگلیسی لوتوس خودروی اسپریت را اولین بار در سال 1976 معرفی کرد. این خودرو در فیلم جاسوسی که عاشقم بود از مجموعه فیلم های جیمز باند حضور داشت، جالب است بدانید در این فیلم لوتوس اسپریت قابلیت تبدیل شدن به یک زیردریایی را داشت.
لوتوس تا سال 2004 هوای لوتوس اسپریت را داشت و حتی این خودرو را به پیشرانه V8 نیز مجهز کرد. حدوداً در سال 2010 بود که خبرهایی از عزم لوتوس برای فراوری مجدد لوتوس اسپریت به گوش رسید، بدون شک اگر مدل تازهی از این خودرو فراوری گردد رقیب خوبی برای خودروهایی مانند مک لارن 720 اس، فراری 488 جی تی بی و لامبورگینی هوراکان خواهد بود.
مزدا آر ایکس 7
به احتمال زیاد اگر اهل سینما باشید این خودرو را در نسخه های اولیه سری فیلم های سریع و خشن دیده اید. جالب است بدانید مزدا آر ایکس 7 محبوبیت خود را مدیون این فیلم نیست و موتور ویژه ای که در این خودرو تعبیه شده بود آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروهای اسپرت همرده در زمان خودش قرار می داد.
البته به احتمال زیاد همین ویژگی نیز کار دست مزدا آر ایکس 7 داد و باعث توقف فراوری این خودرو شد. آخرین سری از این خودرو را با نام مزدا آر ایکس 8 در سال 2013 شاهد بودیم و از آن موقع تا به امروز خبرهای زیادی از عزم مزدا برای فراوری مجدد این خودرو به گوش می خورد.
مزدا نیز مدل مفهومی آر ایکس ویژن را پیش از این به نمایش گذاشته است که شباهت های زیادی به مزدا آر ایکس 7 دارد. در حال حاضر خبری دقیقی از فراوری مجدد این خودرو مطرح نشده است اما مزدا پیش از این اشاره نموده که از سیستم موتور مزدا آر ایکس 7 برای ساخت خودورهای الکتریکی که در آینده راهی بازار می نماید استفاده خواهد نمود. با این حساب چه بسا در آینده ا نه چندان دور شاهد نمونه ای الکتریکی از مزدا آر ایکس 7 باشیم.
میتسوبیشی لَنسر اولوشِن
میتسوبیشی لنسر اولوشن در دهه 90 میلادی برای حضور در مسابقه های خودرو ساخته شده بود اما در آن موقع فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی از شرکت های حاضر در این مسابقات خواست تا نسخه های شهری این خودروها را نیز فراوری نمایند.
در نتیجه شاهد تولد میتسوبیشی لنسر اولوشن بودیم. این خودروی سدان از پیشرانه قدرتمند توربوشارژ بهره گرفته بود که قدرت موتور را به تمامی چرخ ها منتقل می کرد. این خودرو مشتریان زیادی در کشورهای مختلف پیدا کرد و فراوری آن به دهمین نسل خود در حال نزدیک شدن بود که اقبال خودروهای سدان روبه افول گذاشت و با توجه به درخواست بازار برای خودروهای شاسی بلند شاهد توقف فراوری میتسوبیشی لنسر اولوشن در سال 2015 بودیم.
نیسان 240 اس ایکس
نیسان ید طولایی در ساخت خودروهای اسپرت دارد و نیسان 240 اس ایکس یکی از خوش قیمت ترین خودروهای اسپرتی بود که در دهه 80 و 90 میلادی راهی بازار میشد. این خودرو توجه افرادی که به تیونینگ علاقه دارند را نیز به خود جلب کرد.
از آنجایی که این روزها خودروهای اسپرت کوپه دوباره در مرکز توجه طرفداران قرار گرفته است چه بسا شاهد فراوری دوباره مدلی تازه از نیسان اس ایکس 240 باشیم.
در خاتمه پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از طرفداران قدیمی خودرو هستید و آرزو دارید مدل های قدیمی از خودروهای مورد نظر شما دوباره فراوری گردد، نام این مدل ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: digitaltrends
پ
منبع: برترین ها