مخالفت سازمان محیط زیست با درخواست تعویق یورو 5

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، سازمان محیط زیست مخالف به تعویق افتادن استاندارد یورو 5 در تولیدات خودرو است.

مخالفت سازمان محیط زیست با درخواست تعویق یورو 5

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از ایرنا، بر اساس قانون هوای پاک باید تمام خودروسازان از ابتدای سال 98 خودروهای خود را مطابق با استاندارد یورو 5 فراوری می کردند که به دلیل تحریم اجرای این قانون را یک سال عقب انداختند و قرار شد که از اول فروردین ماه 99 این قانون اجرا گردد که اکنون نیز به دلیل کرونا در صدد تعویق آن هستند.

  • استاندارد یورو 5 از سال 98 برای خودروها اجباری می گردد

مسعود تجریشی گفت: دو مجموعه خودروسازی سایپا و ایران خودرو در جلساتی با سازمان حفاظت محیط زیست در بهمن و اوایل اسفندماه درخواست خود را به طور شفاهی مطرح نموده بودند اما هفته گذشته طی نامه ای مکتوب از سازمان محیط زیست خواستند که اجرای استاندارد یورو 5 در فراوریات خود را به علت تحریم و کرونا یک سال دیگر به تعویق بیندازند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: سازمان حفاظت محیط زیست با این درخواست مخالفت نموده و آن را مکتوب به این دو خودروساز و همچنین دولت اعلام نموده است. سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان با این درخواست موافقت نخواهد نکرد چون جان و سلامتی مردم از هر چیزی مهمتر است.

تجریشی با تاکید بر اینکه این قانون باید از فروردین ماه 99 اجرا گردد گفت: این دو خودرو ساز دو علت را مطرح می نمایند که قابل قبول نیست یکی سوخت است که خوشبختانه الان از لحاظ بنزین استاندارد مسئله ای نداریم و 85 تا 95 درصد سوخت نفت و گاز ما نیز استاندارد است.

نکته دوم می گویند که هزینه ها افزایش می یابد و این موجب بالا رفتن قیمت خودرو می گردد. حال سوال اینجاست که مگر قیمت خودرو چقدر دیگر باید افزایش یابد، در این مدت کاری هم نکردند، بنابر این اینها فقط بهانه ای برای اجرا نکردن این قانون است. در هر صورت سازمان محیط زیست با این درخواست مخالف است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اظهار گفت: در دو گزارشی که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران ارایه داده اند، همیشه خسارات زیست محیطی آلودگی هوا را مطرح نموده اند، مطالعات بین المللی نیز عوارض آلودگی هوا بر سلامت انسان را بسیار خطرناک می داند بنابر این سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ سلامت انسان ها با این درخواست مخالفت نموده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مخالفت سازمان محیط زیست با درخواست تعویق یورو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت سازمان محیط زیست با درخواست تعویق یورو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید