کازامیلا در اسپانیا ، شاهکار دیگری از گائودی

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، کازامیلا، قصری که به لا پدرا معروف است. قصر باشکوه کازامیلا را یونسکو جزو میراث جهانی ثبت نموده است. کازامیلا یکی از نمونه های برجسته معماری مدنی است. گائودی، فردی که این قصر زیبا را طراحی نموده، یک شاهکار بی نهایت زیبا را از طبیعت خلق نموده است. افرادی که به تماشا این قصر می فرایند، می توانند از الهامات او آگاه شوند.

کازامیلا در اسپانیا ، شاهکار دیگری از گائودی

دلیل معروفیت کازامیلا

معروفیت این قصر در اسپانیا، معماری آن است. نمای سنگی زیبای این ساختمان باعث شده آن را Pedrera بنامند، که به معنای سنگی است.

نمای هنری که گائودی برای قصر کازامیلا در اسپانیا ایجاد کرد، همگی از مواد بازیافتی هستند. نرده های فرفورژه ای که گائودی برای کازامیلا ایجاد کرد، زیبایی این آثر را چند برابر کرد. نرده های ایجاد شده مانند، پادشاهانی از جنس گیاه هستند که اعماق دریا را به فکر متبادر می نماید.

پشت بام قصر کازامیلا

تراس این قصر زیبا نماد بارسلونا است. منظره ها دیدنی بارسلونا را می توان در این تراس، با زاویه دید 360 درجه دیدن کرد. دودکش ها در واقع رزمندگانی را نشان می دهند، که به سنگ تبدیل شده اند. پوشش هایی که گائودی برای این قصر ایجاد نموده در واقع، نمادی از نیروهای بستانی است، که قدرت طبیعت را دارند. قدرت هایی مثل زمین، هوا، آتش و آب… بعضی از افراد پشت بام قصر کازامیلا را، پشت بام جنگجو می نامند.

شیروانی نهنگ در قصر کازامیلا

شیروانی این قصر باشکوه از همه جای آن زیباتر است. شیروانی نهنگ زیبایی معماری گائودی را به خوبی نشان می دهد.

ورود به شیروانی قصر کازامیلا در اسپانیا، مانند ورود به داخل بدن یک نهنگ است. به گفته بعضی از گردشگر ها، شیروانی قصر کازامیلا مانند یک موجود زنده از بازدید کننده های خود استقبال می نماید! گائودی توانسته با ایجاد 270 قوس، در اجسام قصر اسکلت نهنگ را به خوبی نشان دهد.

طبقه چهارم قصر کازامیلا

کازامیلا در طبقه چهارم خود، نمادی از یک زندگی بورژوازی در بارسلونا است. گائودی در این طبقه از ساختمان، توانسته به خوبی نحوه زندگی را در 30 سال ابتدای قرن بیستم بارسلونا به بیننده های خود نشان دهد. گائودی با ساختن وسایل منزل و ظروف مربوط به آن موقع، بیننده را قادر می سازد، به راحتی توزیع فضای داخلی را ببیند. ویژگی های تزئینی این طبقه از قصر، هنر معماری گائودی را به خوبی نشان می دهد.

ساخت قصر کازامیلا در اسپانیا

قصر کازامیلای بارسلونا در واقع جایگزین یک ساختمان دیگر در بارسلونا شد. پروژه ساخت قصر کازامیلا، در دوم فوریه سال 1906 ارائه شد.

شورای شهر بارسلونا در آن موقع اجازه ساخت قصر را به گائودی داد. قصر در سال 1910 تکمیل شد. گائودی که خود معمار این پروژه باشکوه بود، از مالک قصر تقاضا کرد، در طبقه اصلی قصر سکونت کند.

اکتبر سال 1911 بود که، شورای شهر بارسلونا به گائودی اجازه سکونت داد.

حیاط ساختمان کازامیلا

حیاط قصر را اگر فردی ببیند، حس می نماید که در یک فضای زنده است. حیاط قصر کازامیلا را، به خاطر خلاقیت های خارق العاده گائودی، حیاط پروانه نام گذاری نموده اند. حیاط پروانه در واقع یک پروانه بزرگ است. پله ای که به طبقه اصلی، ساختمان کازامیلا متصل می گردد، طراحی از یک پروانه در حال استراحت است.

تور اسپانیا

شهرک های سفید اندالوسیا

ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از­­­ جذاب­­ ترین کشورهای دنیا می باشد ...

ادامه مطلب

بر روی جاذبه دلخواه کلیک کنید، مطالعه کنید.

ادامه مطلب

مادرید مرکز و پرجمعیت ترین شهر اسپانیا است. این شهر دومین ...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه املاک مالاگا Simedنمایشگاه املاک مالاگا S...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه سنگهای طبیعی Archistoneنمایشگاه سنگهای طب...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه الکترونیک مادرید Matelecنمایشگاه بین المل...

ادامه مطلب

موزه ملی باستان شناسی مادرید اسپانیا، در منطقه امباجادورس Em...

ادامه مطلب

تاریخچه نمایشگاه نان و شیرینی و بستنی مادرید Intersicopت...

ادامه مطلب

پلازای میِر (شهردار) Plaza Mayorپلازای میِر، میدان اصلی ...

ادامه مطلب

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که بر خلاف ایتالیا و فرا...

ادامه مطلب

معرفی بارسلونابارسلونا واقع در ساحل مدیترانه و یکی از م...

ادامه مطلب

معرفی مورسیامورسیا در کشور اسپانیا و در کوستا بلانکا، جن...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "کازامیلا در اسپانیا ، شاهکار دیگری از گائودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کازامیلا در اسپانیا ، شاهکار دیگری از گائودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید