اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اذعان به این مسئله که ارز 4 هزار و 200 تومانی عامل گرانی و آسیب به فراوری است اعلام آمادگی کرد تا در صورت ارسال نامه از سوی وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی را با تمامی ساختمان ها و نیروهای فعال در آن را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

احد آزادی خواه در گفت وگو با وبلاگ نرم افزار جیرا در خصوص جلسه امروز(سه شنبه) کمیسیون، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت: در این جلسه شرایط بازار مرغ، تخم مرغ و محصولات پروتئینی آنالیز شد. بعلاوه بحث هایی در خصوص معین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در گرفت. رئیس کمیسیون به وزیر صمت پیشنهاد داد که هرچه سریع تر در زمینه معین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی اقدام کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس از اعلام آمادگی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اطلاع داد و تأکید کرد: وزیر صمت گفت تا در صورت ارسال نامه از سوی وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی را با تمامی ساختمان ها و نیروهای فعال در آن را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد. وزیر صمت اعتقاد دارد که در توزیع ارز 4 هزار و 200 تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به فراوری وجود دارد. وزیر صمت قول داد هر زمانی که بتوانیم از تخصیص این ارز جلوگیری می کنیم.

آزادی خواه بعلاوه از نظر منفی این کمیسیون در خصوص ادغام پژوهشکده خاک و آبخیزداری با سایر پژوهشکده های حوزه کشاورزی اطلاع داد و گفت: در طرحی مقرر شده است که پژوهشکده خاک و آبخیزداری با مراکز تحقیقاتی مانند چایی، چغندر و سایر مراکز ادغام شوند. سیاست ما این است که با توجه به اهمیت خاک و آبخیزداری، این پژوهشکده فعلا از ادغام معاف گردد. قرار بر این شد که رئیس کمیته تحقیقات و فناوری کمیسیون نشستی با رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار کند و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مدت زمانی مقرر چارت سازمانی خود را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد نشستی در کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولان بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مورد احتیاج واردات گندم و نهاده های دامی برگزار گردد، ادامه داد: معاون فراوریات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام نمود که بر اساس جوجه ریزی انجام شده تا خاتمه شهریورماه مسئله ای در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان دامپزشکی ضمن هم با تاکید بر ثبت وزن و تعداد مرغ ورودی به 222 کشتارگاه فعال در کشور قول داد تا مقدار ماندگاری تخم مرغ را به 90 روز افزایش دهد. در جلسه امروز مقرر شد سامانه های بازارگاه، گمرک، تجارت، کشتارگاه ها و سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور با یکدیگر متصل شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید