بایدن دور اول ریاست جمهوری خود را به خاتمه می رساند؟

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، آدینه گذشته (29 اسفند 1399)، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هنگام بالا رفتن از پله های هواپیمای ایرفورس وان، برای لحظاتی تعادل خود را از دست داد و سه بار پیاپی زمین خورد تا برای چندمین بار شائبه هایی مختلف درخصوص سلامتی وی بر سر زبان ها بیفتد.

بایدن دور اول ریاست جمهوری خود را به خاتمه می رساند؟

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، در ابتدا کیت بدینگ فیلد مدیر ارتباطات کاخ سفید در بیانیه ای در مورد این رویداد اعلام نمود: رییس جمهور آسیب جدی ندیده و حال وی خوب است و چیزی جز گام برداشتن اشتباه روی نداده است. فاکس نیوز نیز به نقل از جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مطرح نمود که: بایدن صد در صد خوب است و به گفته او مشکل از پله های هواپیما بوده است. وی در ادامه گفته است که هرکس تا حالا از پله های این هواپیما بالا رفته باشد می داند که این پله ها گاهی دردسر زا هستند. این در حالی است که بایدن با دهه ها سابقه کار در دولت آمریکا و معاونت باراک اوباما، بار ها از پله های ایرفورس وان بالا و پایین رفته است.

در طرف مقابل رقیبت شکست خورده بایدن یعنی دونالد ترامپ نیز از فرصت استفاده کرده و در واکنش به زمین خوردن باید مجدداً سلامت جسمانی او را مورد تردید قرار داد. دونالد ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه نیوزمکس گفت؛ از گیر کردن چندباره پای رئیس جمهور آمریکا بر روی پله های هواپیما اصلا متعجب نشده، بلکه در واقع انتظار چنین چیزی را داشته است. رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین گفت شرایط ذهنی بایدن مانع از این می گردد که متوجه باشد پای چه برگه هایی را امضا می نماید و از این جهت او را با سناتور برنی سندرز شبیه دانست.

پرونده پزشکی جو بایدن

جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا متولد 20 نوامبر 1942 است که بر این اساس وی با 78 سال سن، پیرترین رئیس جمهور تاریخ این کشور به شمار می رود. بر اساس گزارش های رسمی، پرونده پزشکی وی نسبت به بسیاری از رئیس جمهوری های پیشین این کشور وخیم تر است و اگرچه برای مثال افرادی همچون فرانکلین روزولت (رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم) با بیماری فلج اطفال در این عرصه حضور داشت، اما به باور بسیاری از کارشناسان تفاوت جو بایدن با چنین افرادی در این است که کهولت سن او را در معرض مسائلی فراتر از مسائل جسمانی قرار داده و می دهد.

به گزارش نیویورک پست، اطلاعات رسمی در پرونده جو بایدن نشان می دهد که وی در سال 1988 یک عمل جراحی برای باز کردن شریان مغز انجام داده و در حال حاضر نیز نیازمند انجام عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا است. افزایش سطح چربی خون، فیبریلاسیون دهلیزی، سوزش معده و آلرژی نیز از دیگر مسائلی است که به طور رسمی از پرونده پزشکی وی منتشر شده است، اما به نظر می رسد که این تمام مسائلی نیست که وی واقعا با آن ها دست به گریبان است. در میانه کازار انتخاباتی ریاست جمهوری، در آذر ماه سال 1399، جو بایدن دچار شکستگی پا شد که علت آن سقوط در هنگام بازی با سگ هایش عنوان شد. در همان زمان روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به این موضوع پرداخت و مدعی شد شکستن پای جو باید در جریان یک از دست دادن تعادل می تواند با مسائل جسمانی جدی همچون پوکی استخوان در دوره کهولت سن مرتبط باشد.

عوارض کهولت سن برای جو بایدن منحصر به مسائل جسمانی نمی گردد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرد هگن، مدیر کلینیک روانپزشکی بیمارستان لاویسنبرگ در شهر اسلو نروژ در اواخر ماه مارس 2020، با آنالیز کارزار های انتخاباتی جو بایدن، در مطلبی در نشریه Nettavisen نوشت: بایدن چند بار در حین مناظره با ضعف در تمرکز، تنزل حافظه و متوقف شدن ناگهانی افکارش روبرو شده که این موراد از نشانه های شاخص زوال عقل در دوره کهن سالی است. به نظر می رسد ادعای یک سال پیش این روانشناس نروژی خیلی زود مورد تأیید نهاده شد. تنها چند ماه پس از این مطلب فرد هگن، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت؛ در طول مبارزات انتخاباتی، بایدن بار ها واژگان را غلط تلفظ کرده، لغات نامفهوم به کار برده، در کاربرد واژگان دچار اشتباه شده و در شناسایی افراد دچار سردرگمی شده است و حتی همسرش را خواهر خود خوانده است.

این مسائل پس از رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری نیز ادامه یافت و حتی به باور بسیاری از کارشناسان تشدید هم یافته است. بایدن تنها رئیس جمهور آمریکا است که بر خلاف همه همتاین سابق خود در یک قرن اخیر با گذشت حدود سه ماه از ورود به کاخ سفید هنوز کنفرانس خبری زنده برگزار نکرده است. این موضوع به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده و بعضی بر این باورند که او به دلیل نگرانی از گاف دادن تا کنون این کنفرانس را برگزار نکرده است. به گزارش فاکس نیوز، جو بایدن در اوایل مارس (اواخر اسفند 1399) برای دومین بار به اشتباه کاملا هریس، معاون اول خود را رئیس جمهور ایالات متحده خطاب کرد. او همچنین در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی نیوز به اشتباه به جای استفاده از کلمه شوهر برای همسر کامالا هریس، از کلمه زن استفاده کرد. وی در یک نطق تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را جورج مطرح نمود و در چند مورد انتخابات ریاست جمهوری اخیر را انتخابات مجلس سنا گفته بود. وی همچنین در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، 6000 نفر، 6923 نفر بوده اند. تقریباً 6900 تا 6923 نفر نیست، زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه ای را پشت سر خود دارند.

بایدن؛ اسب تروای دموکرات ها؟!

زمین خوردن دوباره جو بایدن حین بالا رفتن از پله های هواپیمای ایرفورس وان، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت با این حال در رسانه های هوادار دموکرات ها، این موضوع تنها یک خبر ساده بود. این امر بسیاری از شهروندان آمریکایی را درمورد شرایط واقعی جسمانی و روانی جو بایدن نگران کرده است به ویژه که حدود 70 میلیون نفر از این شهروندان کسانی هستند که به دونالد ترامپ رأی داده اند. این گروه دوم به ویژه اهمیت بسزایی دارند چرا که در جریان تسخیر کنگره امریکا به خوبی نشان داده اند که چقدر می توانند پیش بینی نشده عمل نمایند.

اخیراً شبکه فاکس نیوز (نزدیک به جمهوری خواستار) در نظر سنجی که از مخاطبان خود کرده است به این نتیجه رسیده که اغلب مخاطبانش بر این باور هستند که جو بایدن قادر به اتمام دوره ریاست جمهوری خود نخواهد بود و کاملا هریس جانشین وی خواهد شد. خبرگزاری اسپوتینگ با آنالیز این موضوع نوشت؛ با مطرح شدن دوباره چالش شرایط سلامتی جو بایدن، شماری از آمریکایی ها ابراز عقیده کرده اند که بایدن تنها در اسم رئیس جمهور آمریکا است. در واقع این افراد معتقدند که: همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود. بایدن همواره همانند یک اسب تراو برای رسیدن به هدف بوده است. انتها اعلام خواهد شد که او دیگر نمی تواند به عنوان رهبر آمریکا به کار خود ادامه دهد و کاملا هریس معاون رئیس جمهور جای او را می گیرد. در واقع این او بود که در ابتدا می خواست به این سمت انتخاب گردد.

جالب اینجاست که جدای از رواج این تئوری توطئه در میان بعضی هواداران حزب جمهوری خواه، در پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بسیاری از رأی دهندگان دموکرات نیز نسبت به سلامت جسمانی جو بایدن و امکان اتمام دوره اول ریاست جمهوری او تردید داشتند.

به گزارش شبکه راشا تودی، موسسه راسموسن نتیجه یک نظرسنجی از رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را منتشر کرد که در آن 59 درصد از کل شرکت نمایندگان اعلام نمودند که از نظر آن ها در صورت پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ او امکان به انتها رساندن دور اول ریاست جمهوری خودش را نخواهد داشت و معاون بایدن جایگزین او خواهد شد. نکته قابل تامل و جنجالی، اعتقاد تقریبا نیمی از دموکرات های شرکت نماینده در این نظرسنجی به این موضوع است که بایدن توان جسمی به انتها رساندن دور اول ریاست جمهوری را ندارد.

منبع: فرارو

به "بایدن دور اول ریاست جمهوری خود را به خاتمه می رساند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دور اول ریاست جمهوری خود را به خاتمه می رساند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید