بلیط هواپیما به عشق آباد سرای عاشقی و دلدادگی

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، برخی از شهرها هستند که به عنوان یک ایرانی حتما ضروری است تا صرف نظر از دیدنی های این شهرها و لااقل به خاطر اشتراکات فرهنگی که هر کدام از این شهرهای دیدنی با فرهنگ و آداب و رسوم ما دارند، هر از چندی برای سفر به این شهرها بلیط هواپیما بخریم و به این نقاط پر قصه و ماجرا سفر کنیم. شهر عشق آباد به عنوان پایتخت ترکمنستان یکی از این شهرها محسوب می گردد که از روزگار اشکانیان و ساسانیان همواره با ایران و ایرانی مراوداتی داشته است و در برهه ای از تاریخ نیز درون مرزهای سرزمینی کشورمان قرار می گرفته است.

بلیط هواپیما به عشق آباد سرای عاشقی و دلدادگی

در ادامه با وب سایت وبلاگ نرم افزار جیرا همراه باشید تا با شهر عشق آباد و راه و رسم سفر به این شهر بیشتر آشنا شوید.

عشق آباد یا اشک آباد (ترکمنی: Aşgabat) پایتخت کشور ترکمنستان است. این شهر در نزدیکی پایتخت باستانی اشکانیان (شهر نسا) واقع شده است. نام عشق آباد در قدیم اَشک آباد بوده است و آن را برگرفته از نام ایرانی اشک یکم (سردودمان سلسله اشکانیان) به همراه واژه فارسی آباد دانسته اند.

از اصلی ترین جاذبه های دیدنی عشق آباد، ساختمان هایی با معماری زیبا هستند که می توان آنرا از دلایل اصلی جذب جهانگرد به حساب آورد. همچنین موزه های بسیاری نیز از تاریخ و علم و هنر در این شهر سخن می گویند. از سوی دیگر اگر بخواهیم به عشق آباد بنگریم، می بینیم که طبیعت زیبا و بکری در آن وجود ندارد، به همین خاطر است که بیشتر جاذبه های توریستی عشق آباد بر روی سازه های دست انسان متمرکز هستند.

در جای جای شهر مجسمه های زیبا و سنتی می بینید که سعی بر نمایش هویت ملی این شهر و کشور دارند.

کشور ترکمنستان عمدتاً گرم است و عشق آباد نیز از این گرما در امان نمانده است. بنابراین برای خرید بلیط هواپیما و سفر به مقصد عشق آباد، سعی کنید از اواخر پاییز تا اواسط بهار به آن سفر کنین زیر هوا معتدل تر بوده و می توانید خاطره ای خوش از سفر خود به یادگار ببرید، البته یادتان باشد در ماه های اولیه زمستان در این شهر بارش هایی اتفاق می افتد.

بلیط هواپیما به فرودگاه بین المللی عشق آباد

فرودگاه بین المللی عشق آباد با ساختمان جالب و منحصر به فرد در ترکمنستان واقع شده است. ساختمان جدید فرودگاه بین المللی عشق آباد بسیار شیک و لوکس با امکانات رفاهی فراوان برای مسافران است که تصاویر فرودگاه بین المللی عشق آباد را در این مطلب سایت سماتک مشاهده خواهید کرد.

افتتاح ساختمان جدید و زیبای فرودگاه بین المللی عشق آباد این روزها در حالی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است که هدف از ایجاد این تغییر تبدیل فرودگاه عشق آباد به مرکز بین المللی حمل و نقل مسافر و کالا و ترانزیت است. البته ترکمنستان میخواهد با این اقدام، درآمدهای جدیدی را به دست آورد. در ادامه با سماتک همراهش شوید.

ساختمان جدید ترمینال فرودگاه بین المللی عشق آباد پایتخت ترکمنستان در حالی با هزینه ای بالغ بر 2.35 میلیارد دلار ساخته شده است که از نمایی روبرو شبیه یک شاهین خودنمایی می نماید و نیز سالانه می تواند پذیرای 17 هزار مسافر باشد.

رئیس جمهوری ترکمنستان - قربان قلی بردی محمدوف- در مراسم افتتاح این ترمینال مسافری فرودگاه گفت: همه فرصت ها را داریم تا بتوانیم پلی برای حمل و نقل باشیم و همکاری مالی میان اروپا و منطقه آسیا - اقیانوس آرام و آسیای مرکزی را تسهیل ببخشیم.

هتلهای عشق آباد بسیار مدرن و زیباست و شامل هتلهای 4 و 5 ستاره با مدیریت به سبک اروپایی است . در رستوران ها و نهار خوری های عشق آباد علاوه بر غذاهای اروپایی و شرقی غذاهای سنتی ترکمنی با قیمت مناسب عرضه می شود. حتی بخاطر دیدن هتل های عشق آباد ارزش رفتن به عشق آباد کافی است . عشق آباد دارای موزه های متعددی می باشد، معروفترین آن موزه ملی ترکمنستان و موزه فرش ترکمنستان است .

در فروشگاههای متعدد عشق آباد محصولات صنایع دستی و زرگری سنتی ترکمنی عرضه می شود .بعضی از بازارها و مراکز دیدنی عشق آباد عبارت اند از:

بازار استوفانتان، روسکی بازار، تالکوچکا بازار و بازار کپه داغ از مراکز فروشگاهی و تفریحی جدید و دیدنی شهر عشق آباد است که شامل یک ساختمان 3 طبقه مجهز به پله برقی و آسانسور شیشه ای است . در این فروشگاه علاوه بر عرضه مواد غذایی ، لوازم صوتی و تصویری ، پوشاک و البسه ، مبلمان و لوازم خانگی عرضه می شود. این مجموعه دارای رستوران و کافه تریا ، بیلیارد و بولینگ و محل بازی بچه ها می باشد . ساعت کار از 9 صبح تا 11 شب است .

انواع ویزا ورودی برای سفر به عشق آباد

  • خصوصی با ارسال دعوتنامه
  • تجاری
  • تحصیلی - برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ترکمنستان
  • توریستی

برای دریافت ویزای ورود به ترکمنستان تبعه خارجی می تواند با توجه به نوع ویزای مورد نظر خود دعوتنامه ارسال شده به نام خودرا به همراه مدارک لازم از جمله گذرنامه و غیره گرفته و به سفارتخانه ها بخش کنسولی و کنسولگریهای ترکمنستان در کشور متبوع خود مراجعه نماید. ویزا ها (ویزاها) مدت های مختلفی از 10 روز تا 1 ماه و 3 ماه و یکساله برای دانشجویان دارد. ویزاهای توریستی قابل تمدید نیست و امور مربوط به آنها بعهده آژانس های توریستی است و ویزاهای دانشجویان در صورت اخراج دانشجو و خاتمه مدت تحصیل ظرف دوهفته بی اعتبار می شود. تمدید انواع ویزا ها در اداره ثبت دولتی اتباع خارجی (آویر) انجام می گیرد.

ترکمنستان در زمینه صدور ویزا سختگیری های زیادی دارد به همین دلیل در سال 2015 تنها 100 هزار جهانگرد به این کشور سفر نمایند. عشق آباد میخواهد این رقم را افزایش دهد به ویژه که این کشور در سال 2017 میزان بازی های آسیایی خواهد بود.

مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزا برای عشق آباد

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 زمینه سفید (عکس پاسپورت نباشد)
  • آدرس محل کار و سکونت و شماره تلفن مسافر
  • رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل

در خصوص ویزای سفر به ترکمنستان و عشق آباد باید توجه داشته باشید که:

ویزا های ترکمنستان با توجه به نوع دارای اعتبار 10 تا 1 ساله می باشند .

ویزا های توریستی مخصوص شهر عشق آباد می باشند و چنانچه قصد سفر به سایر شهرهای ترکمنستان را دارید در زمان در خواست ویزا در فرم مربوطه قید نمائید .

صدور ویزا های عادی 20 روز - نیمه فوری 15 روز و فوری 10 روز به طول می انجامد .

پس از ورود می بایستی در پاسگاه پلیس در ترکمنستان رجیستر شوید .

شما می توانید به طور زمینی از دو مرز باجگیران و اینچه برون وارد کشور ترکمنستان شوید. مسافت مشهد تا باجگیران 210 و باجگیران تا عشق آباد 35 کیلومتر می باشد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به ترکمنستان به وبسایت وبلاگ نرم افزار جیرا مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما وبلاگ نرم افزار جیرا

منابع:

ashgabat.mfa.ir

turkmenistan.blogfa.com

jhanghardishiraddin.blogfa.com

fa.wikipedia.org

eneshat.com

samatak.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به ترکمنستان ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به عشق آباد سرای عاشقی و دلدادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به عشق آباد سرای عاشقی و دلدادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید