برترین سواحل ترکیه : 10 بهشت بی نظیر ترکیه

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، ترکیه را می توان به عنوان یک کشور بسیار زیبا و رویایی معرفی کرد که توانسته اقتصاد خود را با صنعت گردشگری، شکوفا کند. کشور ترکیه برای گردشگران، یک سرزمین ایده آل به شمار میرود و ایرانیان زیادی در طول سال به ترکیه سفر می نمایند. در سفر به این کشور زیبا که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، نباید رفتن به سواحل و بازدید از مکان های زیبای آن را فراموش کرد. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا شما را با برترین سواحل ترکیه آشنا کنیم.

برترین سواحل ترکیه : 10 بهشت بی نظیر ترکیه

زیباترین سواحل ترکیه

ترکیه به آب و هوای مدیترانه ای و چشم انداز ها زیبایی که دارد، مشهور است. این کشور به دلیل سرمایه گذاری بسیار زیاد در زمینه جذب توریست، توانست اقبال خوبی در سراسر جهان به دست آورد.

هم اکنون توریستان زیادی از گوشه و کنار جهان، به خصوص ایران برای سرگرمی و حتی خرید ملک در تمام طول سال به ترکیه سفر می نمایند. ایرانی های زیادی در ترکیه ملک شخصی دارند و بدین ترتیب پیروز به کسب تابعیت ترکیه شده اند.

ترکیه دارای سواحل زیادی بوده که هر کدام مجذوب کنندهیت خاص خود را دارند. البته دلیل اصلی زیبایی سواحل ترکیه، فقط طبیعی بودن آن نیست و مسئولان ترکیه در زمینه توریستی و ایجاد زیرساخت ها هم کوشش زیادی نموده اند. کوشش نیروی انسانی در کنار زیبایی خدادادی طبیعت و سواحل این کشور، ترکیه را به یک کشور توریستی فوق العاده مجذوب کننده تبدیل نموده است. در ادامه شما را با برترین سواحل ترکیه که واقعا ارزش بازدید دارند، آشنا خواهیم کرد.

1. ساحل مارماریس (Marmaris beach)

ساحل مارماریس را می توان به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین سواحل ترکیه معرفی کرد. شهری با تاریخچه کهن که در نزدیکی محل پیوند دریای اژه و مدیترانه نهاده شده است. آب و هوای عالی و گرم مارماریس در فصل تابستان می تواند دل هر توریستی را بلرزاند و او را به سمت خود جذب کند.

لذت نشستن در کنار ساحل مارماریس و لذت بردن از گرمی هوا در کنار آب های نیلگون آن را نمی توان توصیف کرد. ساحل این شهر باستانی ترکیه، امکانات سرگرمیی بسیار زیادی دارد و می توانید از آن ها بهره ببرید. قطعا نشستن در کنار ساحل و لذت بردن از هوای آفتابی آن، لذت بخش است، اما میل کردن نوشیدنی های خنک هم می تواند لذت بیشتری را به شما ببخشد.

غواصی کردن در دریای مارماریس، واقعا هیجان انگیز است. در صورتی که با هنر غواصی آشنا هستید، پیشنهاد می کنیم این کار را در سواحل مارماریس انجام دهید. مشاهده ماهی های رنگارنگ که در دریا و نزدیکی ساحل مارماریس قرار دارند، می تواند لذت بخش ترین صحنه های عمرتان را رقم بزند. در صورتی که به ترکیه سفر کردید، سفر به مارماریس و استراحت در کنار ساحل زیبای آن را از قلم نیاندازید.

چگونه به مارماریس برویم؟

برای رسیدن به مارماریس می توانید از فرودگاه داخلی و بین المللی دالامان در 90 کیلومتری مارماریس بهره ببرید. از دالامان هم با اتوبوس یا اتومبیل می توانید خودتان را به مارماریس برسانید. پرواز از استانبول به مارماریس 1 ساعت زمان می برد.

راه های دیگری مانند اتوبوس و تاکسی برای رسیدن از استانبول به مارماریس وجود دارد. اتوبوس و تاکسی هر روز از استانبول به سمت مارماریس حرکت می نماید و اگر این راه را برای رسیدن به مارماریس انتخاب کنید، سفری حدود 13 ساعته در پیش خواهید داشت.

2. ساحل بلک (Belek Antalya)

یکی دیگر از سواحل ترکیه، ساحل بلک نام دارد. بلک دارای ساحل ماسه ای بوده و می توانید چشم انداز کوه و دریا را در کنار هم مشاهده کنید؛ این ویژگی زیبایی آن را صد چندان نموده است.

وجود هتل های 4 و 5 ستاره با امکانات سرگرمیی عالی همچون زمین های گلف، این شهر را برای بسیاری از توریستان به یک سرزمین رویایی و البته لوکس و پرهزینه تبدیل نموده است. وجود این زمین های گلف باعث شده تا این شهر را به سرزمین اختصاصی برای بازی گلف هم بشناسند.

سازگاری با محیط زیست برای بلک، یک ادعا نیست و توانسته در این رابطه به یک نماد جهانی تبدیل گردد. گونه های جانوری و گیاهی کمیابی در بلک وجود دارد که ادعای سازگاری با محیط زیست را اثبات می نماید.

توجه داشته باشید که جاذبه های توریستی شهر بلک محدود هستند، اما وجود زمین های گلف، گونه های جانوری و گیاهی کمیاب و یک ساحل مجذوب کننده، توانسته اند توریستان زیادی را به سمت خود بکشانند.

چگونه به ساحل بلک برویم؟

ساحل بلک در 36 کیلومتری غرب آنتالیا و در ادامه کوه های تاروس نهاده شده است. بر ای رفتن به بلک می توانید از اتوبوس یا تاکسی بهره ببرید. با اتوبوس 40 دقیقه و با تاکسی 36 دقیقه از آنتالیا تا بلک راه است.

3. ساحل فتحیه

فتحیه را می توان یکی از شهرهای غربی ترکیه دانست. این شهر ساحلی، دارای جاذبه های بسیار زیادی است. با این که شهر فتحیه دارای جاذبه های شگفت انگیزی است، اما به نسبت سایر شهرهای توریستی ترکیه، شناخته شده نیست.

ساحل فتحیه، جای بکری است که می توانید ساعت های زیادی را در کنار آن بگذرانید. سرگرمیات ساحلی زیادی وجود دارد که از میان آنها می توان به قایق سواری و شنا کردن اشاره نمود.

یکی از ویژگی های فتحیه آب وهوای گرم آن است؛ این گرما به حدی است که بیشتر مردم به بلندی کوه ها مهاجرت نموده اند. درست متوجه شدید، این شهر را می توان یک منطقه کوهستانی هم به حساب آورد که جنگل های زیبای آن در کنار ساحل، چشم انداز ها شگفت انگیزی را ایجاد نموده اند.

هتل های خوبی در شهر فتحیه برای اسکان توریستان وجود دارد. بعلاوه مردمان مهمان نوازی دارد که می تواند تاثیر زیادی روی تجربه توریستی شما داشته باشد. کوهنوردی را هم می توان به عنوان یکی دیگر از سرگرمیات توریستان دانست، اما پیشنهاد می کنیم بدون راهنما، این کار را انجام ندهید.

مجذوب کنندهیت فتحیه به دلیل وجود آب های کریستالی، صد چندان هم شده است. هنگامی که نزدیک ساحل هستید، امکان مشاهده کوه به دلیل تراکم جنگل، وجود ندارد؛ قرارگیری در ساحل و مشاهده درختان سرسبز، به نظر شما فوق العاده نیست؟ پیشنهاد می کنیم در سفر خود به ترکیه از شهر فتحیه هم تماشا کنید و در ساحل آن خاطرات و عکس های ماندگاری به ثبت برسانید.

چگونه به ساحل فتحیه برویم؟

اگر بخواهید از استانبول به فتحیه بروید، می توانید از هواپیما به مقصد دالامان پرواز کنید. بعلاوه می تواند از قطار، اتوبوس یا تاکسی بهره ببرید، اما اگر راهی به جز هواپیما را انتخاب کنید باید بدانید که از استانبول تا فتحیه بیش از 800 کیلومتر فاصله است و راهی طولانی در پیش خواهید داشت.

اگر از آنتالیا بخواهید به فتحیه بروید، می توانید از اتوبوس یا تاکسی بهره ببرید. از آنتالیا تا فتحیه حدود 200 کیلومتر فاصله است و نزدیک به 3 طول می کشد که به آنجا برسید.

4. ساحل آلانیا

شهر آلانیا را می توان یکی از شهرهای زیبای ترکیه معرفی کرد که طبیعت بی نظیر و موقعیت جغرافیایی خارق العاده ای دارد. اگر بخواهیم یکی از ویژگی های مهم این شهر را ذکر کنیم، قطعا آب و هوای گرم و معتدل آن است. هیچ فرقی ندارد که شما در کدام فصل می خواهید به آلانیا سفر کنید. دمای هوا به گونه ای است که زمستان هم می تواند همچون بهار یا تابستان، لذت بخش باشد.

شاید باورکردنی نباشد، اما حداکثر دمای هوا در گرم ترین ماه های تابستان به 28 درجه بالای صفر می رسد و این در حالی ست که دمای آب دریا در تمام سال و به طور ثابت، 21 درجه بالای صفر است.

یکی دیگر از ویژگی های شهر زیبای آلانیا را می توان تاریخ پر از فراز و نشیب آن دانست. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آلانیا در گذشته، یکی از شهرهای ایران شناخته می شد و در سال 1471 میلادی در اختیار حکومت عثمانی نهاده شد.

نهاده شدن این شهر تاریخی در ساحلی مدیترانه، سبب شده تا چشم انداز ها بی نظیری به وجود بیاید. شما می توانید در کنار سواحل آلانیا به سرگرمی بپردازید و از تمام امکاناتی که برای رفاه شما فراهم شده اند، بهره ببرید.

یکی از صحنه هایی که هنگام قایق سواری در ساحل دریای آلانیا خواهید دید، موجودات شگفت انگیز دریایی بوده که به واسطه شفاف بودن آب، امکان پذیر شده است. هتل های بسیار زیاد و مجللی در این شهر وجود دارند. شما می توانید پس از سفر به ترکیه، به راحتی وارد شهر آلانیا شوید و اقامتی عالی را تجربه کنید.

5. ساحل سیده آنتالیا (Side beach)

ساحل سیده آنتالیا را می توان به عنوان یکی دیگر از سواحل زیبای ترکیه معرفی کرد. این ساحل زیبا به دلیل وجود خرابه های باستانی، اهمیت زیادی دارد. ماسه های طلایی، هوای معتدل و درخشش آفتاب، می توانند در کنار هم یک روز بسیار عالی را برای شما رقم بزنند.

در کنار ساحل سیده آنتالیا مغازه ها، رستوران ها و مراکز سرگرمیی زیادی قرار دارند که وجود آن ها، می تواند فضای حاکم را لذت بخش تر کند. سراسر این ساحل، ماسه های طلایی زیبایی خواهید دید که محیط تماشایی را فراهم می نماید. شنا کردن و قایق سواری از مهم ترین سرگرمیاتی است که نمی توان از آن ها گذشت.

کسانی که به ساحل سیده آنتالیا برای گردش سفر می نمایند، می توانند از مراکز و موزه های باستانی هم بازدید نمایند. حمام رومی ها یکی از مراکز باستانی بوده که در آن تعداد زیادی از برترین آثار باستان شناسی جمع آوری شده اند.

6. ساحل پاتارا

یکی دیگر از مجذوب کننده ترین و البته خلوت ترین سواحل ترکیه را می توان ساحل پاتارا دانست. شما در اطراف این ساحل، منطقه ها باستانی همچون معبد آپولو را مشاهده خواهید کرد. تاریخچه این منطقه متعلق به قرن ها قبل از میلاد مسیح بوده و در گذشته به عنوان یکی از مهم ترین بنادر هم شناخته می شد.

ساحل پاتارا را می توانیم به عنوان یکی از سواحل دست نخورده و توسعه نیافته ترکیه معرفی کنیم. البته وجود لاک پشت های در حال انقراض هم در این ناحیه از مهم ترین دلایل عدم توسعه به حساب می آیند. اینطور که پیداست، تخم گذاری به وسیله لاک پشت ها از 40 میلیون سال قبل در این ساحل رخ داده است.

حضور در این ساحل شگفت انگیز که وجود مراکز سرگرمیی و توریست در آن بسیار کم است، می تواند آرامش بی نظیری را به شما ببخشد. البته این مسئله سبب شده تا به غیر از شنا کردن، امکان تجربه سایر سرگرمیات آبی وجود نداشته باشد.

توجه داشته باشید که این منطقه از ماه می تا اکتبر به دلیل زمان تخم گذاری لاک پشت ها از ساعت 6 عصر، تعطیل خواهد شد و ورود و خروج توریستان امکان پذیر نیست. هدف از این کار، فراهم کردن محیطی آرام برای لاک پشت ها است.

ساحل پاتارا در جهان به عنوان یکی از برترین و زیباترین سواحل شناخته می گردد و حتی در سال 2005 میلادی هم از آن به عنوان بزرگ ترین ساحل شمال مدیترانه یاد نموده اند. حضور در این ساحل برای توریستانی که قصد دارند، آرامش را در ساحل و ساحلی زیبا تجربه نمایند، توصیه می گردد.

7. ساحل بانوان در کوش آداسی

ابتدا باید بدانید که ساحل بانوان کوش آداسی، مخصوص بانوان نیست، اما در گذشته این ساحل به صورت اختصاصی برای بانوان بود. در حال حاضر خانواده ها می توانند با حضور در این ساحل از زیبایی و امکانات منحصربه فرد آن، بهره مند شوند.

شنا کردن و انجام سایر فعالیت های سرگرمیی در ساحل بانوان برای سرگرمی توریستان فراهم شده است. شما می توانید با حضور در این ساحل از زیبایی دریا و هوای بسیار دلپذیر آن بهره ببرید. خوابیدن در برابر آفتاب از مهم ترین ویژگی های حضور در این ساحل بوده که امکانات آن هم فراهم شده است.

وجود درختان نخل زیبا و سرسبز هم در اطراف ساحل طلایی رنگ بانوان کوش آداسی، زیبایی آن را صدچندان نموده است.

8. ساحل دیدیم

ساحل دیدیم را می توان یکی دیگر از آرام ترین سواحل ترکیه معرفی کرد. شهر دیدیم در کرانه دریای اژه نهاده شده است و هوای معتدل آن سبب شده تا در بیشتر ماه های سال، مکانی مناسب برای سرگرمی باشد.

این شهر به دلیل داشتن مکان های باستانی بسیار زیاد، اهمیت ویژه ای دارد. البته آب و هوای دیدیم باعث جذب توریست و سرمایه گذاران بسیار زیادی شد که هم اکنون نتایج آن را می توان در توسعه شهر، مشاهده کرد.

افراد زیادی در این شهر اقدام به خرید مسکن با ساحل اختصاصی نموده اند. گذراندن تابستان در ساحل رویایی دیدیم، واقعا ارزشمند است. سواحل طولانی دیدیم و آب های شفاف و زلال آن، می تواند دل هر توریستی را بلرزاند. سفر به دیدیم در ماه ژانویه هم به دلیل زمستان های نسبتا گرم می تواند لذت بخش باشد. از قلم نیاندازید که مراکزی در ساحل دیدیم برای غواصی وجود دارد تا بتوانید با جهانی زیر آب دریای اژه هم آشنا شوید؛ قطعا تجربه ای شگفت انگیز برای شما رقم خواهد خورد.

در صورتی که به ترکیه سفر کردید و قصد دارید از یک ساحل زیبا، خلوت و البته با امکانات سرگرمیی بالا تماشا کنید، ساحل دیدیم می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

9. ساحل آنتالیا

شهر آنتالیا از مشهورترین شهرهای ترکیه بوده که برای مردم سراسر جهان، شناخته شده است. ساحل آنتالیا را می توان به عنوان قطعه ای از بهشت توصیف کرد.

وجود منطقه ها باستانی زیاد در شهر آنتالیا هم توانسته مجذوب کنندهیت آن را برای توریستان، افزایش دهد. سواحل زیادی در آنتالیا با امکانات فراوان برای توریستان و مسافران فراهم شده است؛ این ویژگی سبب شده ساحل آنتالیا را بتوان به عنوان یکی از برترین سواحل ترکیه معرفی کرد. در صورتی که به ترکیه سفر کردید، بازدید از آنتالیا و علی الخصوص، سواحل زیبای آن را از قلم نیاندازید.

10. ساحل کالکان

کالکان شهر تاریخی مهم و با ارزشی است که تا سال 1920 میلادی، یک جزیره ماهیگیری برای یونانیان بود و از سال 1980 میلادی، سرنوشت آن تغییر کرد و به ترکیه واگذار شد.

حضور در این شهر و گشت و گذار در آن، شما را با خانه های زیبای سفید رنگی روبرو خواهد نمود که نظیرشان را در فیلم ها دیده اید. سبک معماری شهر به گونه ای است که گویی روی آب، شناور است. شما می توانید در ساحل کالکان از کلیه امکانات سرگرمیی بهره مند شوید. هوای بسیار فوق العاده و دریای زیبا، می توانند لحظات بسیار شگفت انگیزی را برای شما رقم بزنند.

جمع بندی

ترکیه یکی کشورهایی بوده که مهم ترین بخش اقتصاد آن بر پایه توریستی است. این کشور به دلیل داشتن مکان های تماشای و سواحل فوق العاده زیبا در فکر هر توریستی شناخته شده است. در این مقاله سعی کردیم 10 مورد از برترین سواحل ترکیه را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این کشور همسایه، بتوانید از آن ها بازدید نموده و لحظات خوشی را تجربه کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "برترین سواحل ترکیه : 10 بهشت بی نظیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل ترکیه : 10 بهشت بی نظیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید