تالاب زیبای نیلوفر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت دو آب بندان به عنوان تالاب نیلوفر در فهرست آثار ملی طبیعی اطلاع داد.

تالاب زیبای نیلوفر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، صادق برزگر گفت: با پیگیری های انجام شده دو آب بندان روستای رودبست و اجاکسر از بخش مرکزی شهرستان بابلسر به عنوان تالاب نیلوفر با شماره های 1058 و 1059 در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به منظر زیبایی طبیعی، تنوع زیستی و زیستگاه پرندگان را از جمله شاخص های ثبت این آثار برشمرد و اضافه نمود: آبشار اسکلیگ سوادکوه شمالی، درخت بلوط جوربند بهشهر، دو درخت چنار در اسکاربین نکا و کجور نوشهر و رویشگاه پیچک خزری رویان نیز ازابتدای امسال در فهرست آثار طبیعی ملی جای گرفته و مورد حفاظت قرار گرفته است.

وی توضیح داد: البته مستند سازی و مستند نگاری و معرفی و حفاظت از این رویدادها و آثار در حافظه تاریخی کشور، از وظایف میراث فرهنگی است اما معرفی، حفاظت و تبیین اهمیت حفاظت از این آثار به عنوان سرمایه ملی نیازمند تعامل، حمایت و همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی و مردم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تالاب زیبای نیلوفر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب زیبای نیلوفر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید