تامین دارو های تک نسخه ای با جدیت دنبال می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به این که تامین دارو های تک نسخه ای در دستور کار است، از پیگیری مجدانه تامین دارو های حیاتی اطلاع داد.

تامین دارو های تک نسخه ای با جدیت دنبال می گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری، گفت: شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت توانسته است برای تأمین بخشی از دارو های خاص اقدام کند.

وی اضافه کرد: این سازمان بعد از اعلام کمبود های دارویی؛ برای تأمین دارو ها و اقلامی همانند انسولین، آی وی آی جی، دارو های شیمی درمانی و پیوندی اقدام و نقش خود را در زمینه تأمین دارو های مورد احتیاج در کشور ایفا می نماید.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: تامین دارو هایی که به صورت موردی و بر حسب احتیاج بیماران صورت می گیرد (تک نسخه ای) همیشه از وظایف اصلی این شرکت است و با تمام توان کوشش می نماید تا با تهیه دارو های حیاتی که عمدتاً مورد احتیاج بیماران سرطانی است، گامی در جهت کاهش آلام این بیماران بردارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: پیرو شیوع ویروس کرونا و شیوع کوید 19 داروسازی سها کوشش خود را در زمینه فراوری دارو هایی که به درمان بیماری کرونا یاری می کردند به کار گرفت و کوشش کرد، بخشی از کمبود دارویی کشور در زمینه آنتی بیوتیک هایی که در شیوه نامه های درمان بیماری کرونا نقش داشتند مانند آزیترومایسین را جبران کند.

وی اضافه کرد: بعلاوه این شرکت فراوری دارو های ضد درد مانند ناپروکسن و ایبوپروفن را که هر دو در درمان این بیماری نقش به سزایی دارد، در برنامه فراوری 1400-1399 لحاظ کرد.

عسکری توضیح داد: در زمینه تأمین دارو های مربوط به درمان کووید 19 و در زمان حساس کشور در سال گذشته، شرکت بازرگانی سهاکیش عهده دار تأمین بخشی از اقلام و دارو های مورد احتیاج بود تا بتواند بخشی از کمبود کشوری را در آن برهه زمانی رفع کند و امروز نیز کوشش می می نماید بخشی از احتیاج دارویی کشور را رفع کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تامین دارو های تک نسخه ای با جدیت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین دارو های تک نسخه ای با جدیت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید