حقایق جالب فنلاند که شاید تا به حال نمی دانستید

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، فنلاند کشوری در شمال دریای بالتیک و سرزمینی تاریخی است که دارای فرهنگ و سبک زندگی و البته حقایق جالب است. این کشور دارای سنت ها و دستاوردهای زیادی هم بوده است. امروز در مجله خبرنگاران، برخی از حقایق جالب فنلاند را به شما معرفی خواهیم کرد. شاید این حقایق را تا به حال نمی دانستید. خرید ارزان بلیط هواپیما

حقایق جالب فنلاند که شاید تا به حال نمی دانستید

حقایق جالب فنلاند؛ فنلاند به اشتباه در سوئد یک فانوس دریایی ساخت

مرز سوئد و فنلاند از یک جزیره بسیار کوچک به نام مارکت در خلیج بوتنی می گذرد. این جزیره تنها 3 هکتار مساحت دارد. در سال 1885، فنلاند که در آن زمان بخش خودمختار روسیه به تعداد می رفت، به طور تصادفی در قسمتی از این جزیره که متعلق به سوئد بود یک فانوس دریایی ساخت. از آنجایی که این جزیره خالی از سکنه است، به مدت 100 سال نسبت به این اشتباه بی تفاوتی شد. در سال 1985، مرز به طور رسمی به شکل حرف S تغییر پیدا کرد تا این فانوس دریایی در قلمرو فنلاند قرار بگیرد.

مساحت فنلاند هنوز هم در حال افزایش است

فنلاند 338424 کیلومتر مربع مساحت دارد و هر سال 7 کیلومتر به مساحت این کشور اضافه می گردد. این به علت توده های یخی است که از زمان عصر یخبندان به جا مانده است. از آخرین عصر یخبندان 10000 سال می گذرد و این توده های یخ کم کم از آب بیرون می آیند. سوغات فنلاند

فنلاند به مدت دو ماه حکومت پادشاهی داشت

پس از قرن ها حکم رانی روسیه و سوئد، فنلاند در سال 1917 به یک کشور مستقل تبدیل شد. کمی بعد حکومت پادشاهی فنلاند شکل گرفت اما به علت جنگ داخلی فنلاند و شروع جنگ دنیای اول، این پادشاهی کمتر از یک سال طول کشید. پرنس فردریک چارلز به نام اولین پادشاه فنلاند انتخاب شد اما پس از گذشت دو ماه از سلطنت کناره گیری کرد. از آن زمان فنلاند با قانون اساسی و دموکراسی اداره می گردد.

فارغ التحصیلان فنلاندی نشان های جالبی دریافت می کنند

فارغ التحصیلان فنلاندی به جای کلاه و لباس فارغ التحصیلی، یک کلاه ملوانی در جشن فارغ التحصیلی خود دریافت می کنند. این سنت به سال 1870 باز می گردد. فارغ لتحصیلان دکترا خوش شانس تر از بقیه هستند؛ آن ها یک شمشیر سنتی دریافت می کنند.

فنلاند پیشتاز مدال های المپیک است

فنلاند دارای بیشترین تعداد مدال المپیک نسبت به دیگر کشورها است. در سال 2016، کشور فنلاند برنده 302 مدال شد. آنها بعد از نروژ بیشترین مدال را در المپیک زمستانی دارند. فنلاند یکی از کشورهایی است که از سال 1908، در هر المپیک تابستانه و زمستانه برنده مدال شده است.

روز خوابالوها در فنلاند

یکی از حقایق جالب فنلاند روز خوابالوها است. روز خوابالوها در فنلاند در 27 جولای برگزار می گردد. در این روز آخرین نفری که در خانه از خواب بیدار گردد در دریاچه، رودخانه یا دریا انداخته می گردد. در شهر نانتالی این روز به صورت یک رویداد بزرگ برگزار می گردد و یک فرد مشهور فنلاندی در آب انداخته می گردد.

فنلاند بیشترین تعداد جزیره و دریاچه را در دنیا دارد

فنلاندی ها علاقه زیادی به رفتن به کلبه های کنار دریاچه یا جزایر خصوصی دارند. نباید از این امر زیاد تعجب کرد؛ زیرا فنلاند با داشتن 179،584 جزیره و دریاچه دارای رکورد دنیای است.

شاخ گوزن شمالی لاپلند در شب می درخشد

گوزن شمالی بخش مهمی از اقتصاد و گردشگری لاپلند به تعداد می رود. از آنجایی که این گوزن ها آزادانه در رفت و آمد هستند، ممکن است باعث تصادفات جاده ای شوند. مزرعه داران به نام راه حلی برای جلوگیری از تصادف، شاخ های این گوزن ها را با رنگ شب تاب رنگ کرده اند تا در تاریکی شب بدرخشد و مانع تصادف گردد.

در فنلاند هنوز هم در رودخانه فرش می شویند

از دیگر حقایق جالب فنلاند می توان به یکی از سنت های قدیمی اشاره کرد. جریان های آبی فنلاند از پاک ترین آب های دنیا هستند. این آب ها به حدی تمیز هستند که مردم هنوز هم در این آب ها فرش هایشان را می شویند. در کنار رودخانه های فنلاند ممکن است اسکله های چوبی ای را ببینید که یک سوراخ در آنها ایجاد شده است تا مردم محلی بتوانند فرش هایشان را شسته و خشک کنند.

فنلاند، خانه اصلی بابانوئل است

علی رغم افسانه ای که می گوید بابانوئل در قطب زندگی می کند، خانه اصلی بابانوئل در لاپلند یا همان فنلاند است. دهکده سانتا کلاوز یا بابانوئل یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری فنلاند است که هر سال بیش از نیم میلیون بازدید کننده دارد. اداره پست این دهکده هر کریسمس بیش از 700،000 نامه از بچه ها 189 کشور دریافت می کند که برای بابانوئل نوشته شده اند.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد فنلاند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "حقایق جالب فنلاند که شاید تا به حال نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب فنلاند که شاید تا به حال نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید