خبرنگاران محدودیت فعالیت اصناف یزد یک هفته دیگر تمدید شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، یزد - خبرنگاران - ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد بیان کرد: براساس، مصوبه این نهاد تمامی اصناف استان از فردا(شنبه) تا یازدهم دی ماه جاری تا ساعت 30: 20 دقیقه مجاز به فعالیت هستند.

خبرنگاران محدودیت فعالیت اصناف یزد یک هفته دیگر تمدید شد

به گزارش آدینه شب این ستاد، همه اصناف و کسبه به صورت یکنواخت در 10 شهرستان استان، می توانند تا ساعت یادشده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت نمایند.

بنابر اعلام ستاد یادشده برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته حداکثر تا سقف 30 نفر با رعایت دستورالعمل های ابلاغی امکان پذیر است.

همچنین منع تردد شبانه خودروها به روال هفته های قبل از ساعت 21 شب تا چهار صبح اعلام شد.

بر اساس این گزارش، آموزش حضوری در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه همچنان تعطیل است.

تعداد واحدهای صنفی استان یزد حدود 73 هزار مورد است که در هر واحد به طور میانگین 2.5 نفر فعالیت دارند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدپنجشنبه شب در گفت و گو با وبلاگ نرم افزار جیرا اعلام نمود که در 24 ساعت گذشته چهار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست دادند.

دکتر سید ابراهیم سلمانی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 31 بیمار مبتلا قطعی به کووید 19 در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد:در حال حاضر، 209 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 65 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی یادآور شد: هرچند تعداد بیماران بستری، شناسایی افراد مبتلا و مرگ و میر مبتلایان به کرونا در استان نسبت به یک ماه گذشته بسیار کم شده است ، مردم همچنان مفاد پروتکل های بهداستی را رعایت نمایند. تا زنجیره

کرونا قطع گردد.

شایع ترین علایم بیماری کووید 19 تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج آغاز می گردد، در حالی که بعضی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می شوند.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می گردد و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

ویروس کرونا عمدتا به وسیله قطره های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می نماید یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می گردد، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید 19 فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی نماید، بگیرید.

بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز معین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

این ویروس دی ماه سال 98 در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محدودیت فعالیت اصناف یزد یک هفته دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت فعالیت اصناف یزد یک هفته دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید