خوزستان می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، خوزستان می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد.

خوزستان می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: استان خوزستان به جهت مجاورت با کشورهای خارجی و مرزی بودن و از طرف دیگر قابلیت های فوق العاده و تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی می تواند ظرفیت های بالقوه زیادی را فعال کند. به علاوه ظرفیت های بالفعلی هم از حیث مشتریان صنایع دستی و حضور بازارچه های مرزی دارد.

مریم جلالی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان گفت: طبق تقسیم کاری قرار شده ما از حوزه شرق استان خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک و...دیداری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعلاوه به خاطر اینکه کپوبافی دزفول در لیست ثبت جهانی صنایع دستی قرار گرفته، از این شهر هم تماشا می کنیم.

جلالی به شهر شادگان هم اشاره نمود و گفت: با توجه به اعتبارات ویژه ای که برای شادگان در نظر گرفته شده، امیدواریم قابلیت های این شهر در حوزه های گردشگری و صنایع دستی بالفعل گردد.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: قرار بر این شد که تمام پروژه های بزرگی که در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد، منجر به هم افزایی صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی کل ایران گردد.

منبع: همگردی

به "خوزستان می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید