سنجش اکسیژن خون از راه دور ممکن شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، یکی از محصولات دانش بنیان تولیدی تا 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و احتیاج بیماران تنفسی را تامین نموده است.

سنجش اکسیژن خون از راه دور ممکن شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معوانت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجیدشیرکوند مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارسیان طب پژوهش گفت: این محصول در حوزه سلامت مورد استفاده قرار می گیرد و در رده تجهیزات پزشکی رده بندی می گردد. بعلاوه نمونه خارجی دارد و هر دو شرکت رقیب اصلی آن از ایالات متحده امریکا است. نمونه داخلی آن با مشخصات ادعا شده هنوز طراحی و ساخته نشده است.

سازگار با حسگرهای اختصاصی سایر برندها

به گفته این فعال فناور، در این محصول سعی شده است با تلفیق فناوری های مورد استفاده در جهان، حسگرهای اختصاصی سایر برندها نیز در این ماژول قابل استفاده باشند. این به نحوی است که بدون احتیاج به تغییر در تنظیمات یا تعویض کانکتورها یا نرم افزارهای سیستم اصلی از این ماژول به عنوان ماژول جایگزین استفاده گردد.

مهم ترین محصول دانش بنیان شرکت پارسیان طب پژوهش ماژول پالس اکسیمتری دیجیتال بر اساس جدیدترین فناوری روز در جهان طراحی و ساخته شده است. این محصول می تواند در دستگاه های مانیتورینگ علایم حیاتی که اکنون از ماژول های وارداتی استفاده می نمایند نیز استفاده گردد.

اهمیت کاربرد این دستگاه در دوره سخت پیش رو و بروز بیماری کرونا نمود بیش تری داشت. استفاده از یک مانیتور تنفسی برای نمایش مقدار عملکرد ریه بر اساس درصد اشباع اکسیژن خون یکی از روش های مورد تایید برای پایش شرایط بیماران کرونایی است. با توجه به اینکه فناوری این ماژول، قابل استفاده در دستگاه های قابل حمل و سیستم های مرتبط با موبایل های شخصی است به زودی شاهد توسعه این محصول در تجهیزات پزشکی خانگی با اتصال به سیستم های تحت شبکه روی پلت فرم های شبکه موبایل نیز خواهیم بود.

تفاوت قیمت با نمونه خارجی

قیمت این محصول در مقایسه با نمونه های وارداتی در حدود 50 درصد پایین تر است. بعلاوه قیمت پایین قطعات نیمه مصرفی شامل کابل و سنسور نیز از جمله مزایای این محصول است که امکان فراهم آوردن شرایط رقابت با برندهای ارزانتر را نیز با توجه به کیفیت بالای آن فراهم می نماید.

این شرکت می کوشد تا با توسعه بازارهای جهانی نسبت به توسعه اشتغال متخصصین در این زمینه اهتمام ورزد. اکنون نیز برای 26 نفر بصورت مستقیم و درحدود 30 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی نموده است.

احتیاج تقریبی کشور به ماژول پالس اکسیمتری دیجیتال

بر اساس آمار واردات این محصول سالانه ده هزار عدد واردات محصول مشابه صورت می پذیرد که با کوشش های صورت پذیرفته، این شرکت توانایی تامین صد درصدی این محصول را داراست. در سال های اخیر، این محصول فراوریی تا 80 درصد سهم بازار را به علت کیفیت مورد تایید از نگاه مصرف نماینده و اعتماد به این محصول و قیمت مناسب کسب نموده است.

نخستین گام صادراتی

شیرکوند با اشاره به پیشینه 17 ساله ساخت و فراوری تجهیزات پزشکی از توانمندی صادرات گفت و ادامه داد: مهمترین مساله برای توسعه محصولات دانش بنیان توجه به حمایت های هدفمند و پشتیبانی از بخش های تحقیق توسعه در شرکت های دانش بنیان یا هسته های دانش بنیان تازه تاسیس است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سنجش اکسیژن خون از راه دور ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش اکسیژن خون از راه دور ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید