مشخصات گوشی اوپو رینو 8 SE لو رفت

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، طبق نوترین خبرهای منتشر شده از فضای مجازی، اوپو روی سری نو اوپو رینو 8 کار می نماید و میخواهد آن را تا اوایل تیر ماه در اختیار کاربران بازار چین قرار دهد. به نظر می رسد که این سری جانشین سری اوپو رینو 7 خواهد بود که نوامبر سال 2021 (آذر ماه 1400) در بازار چین معرفی گردید و در اوایل سال 2022 در دسترس کاربران در هند نهاده شد. همچون نسل قبلی، سری 8 نیز سه عضو با نام های اوپو رینو 8، رینو 8 SE و رینو 8 پرو خواهد داشت. تا به امروز خبرهای متعددی در خصوص گوشی رینو 8 منتشر شد که اطلاعات خوبی در خصوص مشخصات فنی آن به ما داد. اما نوترین گزارش ها به بعضی مشخصات گوشی اوپو رینو 8 SE پرداخته اند که بر اساس اطلاعات فاش شده، این گوشی از پردازنده Dimensity مدیاتک و باتری با ظرفیت بالا بهره می برد. در ادامه به آنالیز جزئیات دیگری از مشخصات اوپو رینو 8 SE می پردازیم.

مشخصات گوشی اوپو رینو 8 SE لو رفت

اوپو یکی از معروف ترین برندهای چینی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند به شمار میرود که با وجود ناشناخته بودن آن در بین کاربران، گوشی های بسیار خوبی هم فراوری و راهی بازار نموده است. مدل گوشی های این شرکت از مالی تا پرچم دار متغیر است اما آنچه که شرکت چینی میخواهد در آینده نزدیک معرفی کند، سری اوپو رینو 8 خواهد بود. به همین دلیل، مشخصات ضعیف ترین گوشی این سری یعنی اوپو رینو 8 SE در فضای مجازی دست به دست می گردد. گفته شده که این گوشی هوشمند نو اوپو در واقع نسخه ری برند شده وان پلاس نورد 2T خواهد بود.

طبق گزارش وب سایت 91mobiles، اوپو رینو 8 SE مجهز به نمایشگر 6.43 اینچی LED است که از رفرش ریت 90 هرتزی و رزولوشن Full HD+ بهره می برد. اوپو از پردازنده Dimensity 1300 مدیاتک به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره خواهد برد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه که برای اولین بار در گوشی هوشمند وان پلاس نورد 2T مورد استفاده نهاده شد، یک تراشه هشت هسته ای است که با فرآیند ساخت 6 نانومتری فراوری شده است. این پردازنده مجهز به چهار هسته Cortex-A78 شامل یک هسته اولترا با فرکانس کاری 3 گیگاهرتز و سه هسته سوپر با فرکانس 2/6 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز بوده تا امور پردازشی را به خوبی انجام داده و به صورت همزمان بازده انرژی را هم افزایش دهد. پردازنده گرافیکی این تراشه هم پردازنده 9 هسته ای Arm Mali-G77 MC9 است.

درباره پردازنده گرافیکی 9 هسته ای Arm Mali-G77 MC9، باید گفت که عملکرد بهتری را در فناوری های مخصوص بازی به کاربران ارائه خواهد داد. به همین دلیل، این پردازنده گرافیکی از تکنولوژی HyperEngine 5.0 پشتیبانی می نماید که می تواند نرخ رفرش ریت نمایشگر را افزایش دهد و بعلاوه تأخیر را برای اتصال های بلوتوث و وای فای به حداقل برساند تا کاربران تجربه بازی های آنلاین بسیار خوبی را با کمترین مشکل با استفاده از این پردازنده به خاطر داشته باشند.

اوپو رینو 8 SE از یک سیستم دوربین سه گانه بهره می برد که دوربین اصلی آن را سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی تشکیل می دهد. در کنار این سنسور، دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی عمق میدان نیز نهاده شده است. گفته می گردد که اوپو روی پنل جلویی این گوشی هوشمند، یک سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی تعبیه نموده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

باید اشاره کنیم که ضعیف ترین گوشی سری اوپو رینو 8 از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می نماید که با شارژر سریع 80 وات انرژی مجدد خود را بدست می آورد. سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری ColorOS 12 را اجرا می نماید. از آن جایی که پنل این گوشی از جنس LED است، بنابراین حسگر اثر انگشت آن زیر نمایشگر قرار می گیرد.

بلندگوی استریو نیز روی این گوشی هوشمند نو به چشم می خورد. یکی از مواردی که در بیشتر گوشی های نو امروزی اتفاق می افتد، حذف جک 3.5 میلی متری صدا است که در اوپو رینو 8 SE نیز ما شاهد حذف آن هستیم. در نهایت گفته می گردد که کاربران می توانند از بین 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات گوشی اوپو رینو 8 SE لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات گوشی اوپو رینو 8 SE لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید