مقایسه سرعت آیفون 12 و گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، هرچهارگوشی سری آیفون 12 از تراشه 5 نانومتری A14 Bionic بهره مند هستند که در حال حاضر تقریبا هیچ رقیبی دراین صنعت ندارد. کایرین 9000 که سری میت 40 را تغذیه می نماید، تنها تراشه 5 نانومتری دنیای اندروید است و بعید به نظر می رسد که از پردازنده اپل سریعتر باشد.

مقایسه سرعت آیفون 12 و گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از جی اس ام، ما قبلا شاهد اولین معیارها و تست های عملکرد آیفون 12 بودیم که ثابت می نماید آیفون های جدید با چه سرعتی نسبت به اندروید مقایسه می شوند. این آزمایش ها هم چنین نشان داد که بهترین دستگاه بعدی قطعا اندرویدی نیست. گوشی های آیفون 11 نیز در آزمایش های مشابه امتیاز بالاتری نسبت به اندرویدی ها داشته و در تست های مختلف و استفاده در زندگی واقعی سریعتر بوده اند. در واقع آیفون 11 پرو مکس در آزمایشی که عملکرد در بازی را نشان می داد، توانست از آیفون 12 پرو بهتر عمل کند. اکنون که آیفون 12 به دست خریداران رسیده است، شاهد آزمایشات بیشتری خواهیم بود که این گوشی را در برابر اندرویدی ها مقایسه می نمایند. البته کلیپ های مقایسه آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو در برابر گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 قبلا هم منتشر شده است.

Austin Evans یوتوبر معروف همان آزمایش های همیشگی خود را روی آیفون 12 پرو، گلکسی نوت 20 اولترا و آیفون 11 پرو و پیکسل 5 انجام داده است. جای تعجب نیست که این حتی یک رقابت بین آیفون 12 و اندروید نیست، حتی نوت 20 اولترا نیز در تست های بنچمارک نمی تواند با قدرت آیفون 12 پرو یا حتی آیفون 11 پرو رقابت کند. پیکسل 5 نیز که از این گود خارج است. تراشه اسنپدراگون 865 که چندان قادر به تکان دادن نوت 20 اولترا نیست، البته خبر رسیده که قرار است نسخه پلاس 865 را دریافت کند. گوگل سال جاری راه متفاوتی را در پیش گرفته و از پردازنده میان رده اسنپدراگون 765 برای پرچمدار خود استفاده نموده است.

با اجرا کردن برنامه های بنچمارک Geekbench 5، JetStream 2 و 3DMark روی آیفون 12 عملکرد خوب آن کاملا تعیین است. آنچه تعجب آور است اینست که آیفون 11 پرو در آزمون گرافیک 3DMark بهتر از آیفون 12 پرو ظاهر شد. البته این مورد با یافته های قبلی مطابقت دارد که می گوید پردازنده سال گذشته نمره بهتری در این آزمون خاص کسب می نماید. ایوانز نشان می دهد که آیفون 12 تجربه و فریم ریت ثابت تری را در 3DMark ارائه می دهد. بهینه سازی های بیشتر ممکن است تجربه گرافیک آیفون 12 را در آینده بهبود ببخشد. این یوتوبر یک آزمایش گرافیکی طولانی تر انجام داده و دریافته که آیفون ها بیشتر از گوشی های اندرویدی داغ می شوند. گلکسی نوت 20 اولترا نسبت به آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو خنک تر بود و اینکه پیکسل 5 نتایج جالب تری داشت. همین طور آزمایش های استقامتی نشان داد که پس از داغ شدن عملکرد پردازنده افت می نماید که البته برای پردازنده های موبایل دور از انتظار نیست. پردازنده های کوالکام تاثیر کمتری از حرارت می گیرند.

نکته اصلی اینست که آیفون 12 بدون در نظرگرفتن وظیفه ای که برایش تعریف شده، عملکرد خارق العاده ای دارد. هیچ تلفن اندرویدی حتی نمی تواند نزدیک آیفون 12 پرو گردد چه برسد به اینکه به سری آیفون 12 برسد. باید منتظر ورود اسنپدراگون با لیتوگرافی 5 نانومتری ماند. متاسفانه روی سری میت 40 چندان نمی گردد حساب باز کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "مقایسه سرعت آیفون 12 و گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سرعت آیفون 12 و گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید