مهارت های ادمین شبکه اجتماعی ، هر آنچه که یک ادمین شبکه اجتماعی باید بداند
به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، شاید این روزها آگهی استخدام ادمین برای شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام را دیده باشید. شاید فکر کنید که ادمین فقط روزی چند پست در یک پیج اینستاگرام می گذارد و شغل بسیار راحتی دارد؛ تصور شما اشتباه است. همراه ما باشید تا با مهارت های اساسی ادمین شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

وظایف ادمین شبکه اجتماعی
در سال های اخیر بسیاری از مردم انتخاب های خود را در صفحات شبکه های اجتماعی انجام می دهند. پس همه کسب وکارها چه کوچک و چه بزرگ باید در رسانه های اجتماعی فعالیت نمایند و برای این فعالیت ها احتیاج به ادمین صفحه شبکه اجتماعی خود دارند.
- ادمین شبکه های اجتماعی به عنوان مغز متفکر پلت فرم های اجتماعی عمل می نماید.
- ادمین، محتوای شبکه اجتماعی را باهدف دیده شدن و گرفتن فالوئر بیشتر و برندسازی مدیریت می نماید.
- ادمین شبکه اجتماعی محتوا را در راستای اهداف بازاریابی شرکت یا کسب و کار طراحی می نماید.
- پس یک ادمین شبکه اجتماعی باید ترکیبی از مهارت های مورداحتیاج برای بازاریابی و مهارت های لازم برای استفاده از شبکه های اجتماعی را داشته باشد.
- برای ادمین شدن باید تا حدودی بازاریابی، تا حدودی تبلیغات و فراوری محتوا برای رسانه اجتماعی را به طور کامل بشناسید.
- اگر قرار است ادمین یک رسانه اجتماعی باشید باید بدانید که کار شما یعنی دائم آنلاین بودن و مثل یک کارمند اداری ساعات کار مشخص ندارد.
- ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برنامه ریزی محتوا و استراتژی بازاریابی وظیفه ادمین است؟
پاسخ به این سوال هم بله و هم خیر است.
خیر؛ اگر ادمین برای شرکت بزرگی کار می نماید که استراتژیست و تیم بازاریابی و تیم فراوری محتوای مجزا دارد، وطایف ادمین محدودتر است و محتوای شبکه اجتماعی را موازی با فعالیت آن ها پیش می برد. کافی است با انواع محتوا برای شبکه اجتماعی آشنا باشد.
بله؛ اگر کسب و کار کوچکی باشد که تیم های مجزا نداشته باشد، ادمین شبکه اجتماعی به عنوان مدیر شبکه اجتماعی، محتوا را همراستا با استراتژی بازاریابی فراوری و بارگذاری می نماید. در واقع، شبکه اجتماعی نقش مدیر شبکه اجتماعی را هم بازی می نماید؛ یعنی کمپین های تبلیغی را در رسانه های اجتماعی را برای شکل دهی به هویت برند طراحی و اجرا می نماید. او رقبا را رصد می نماید و استراتژی محتوا را طراحی می نماید. مدیر شبکه اجتماعی از فراوری تا بررسی محتوا و رصد بازخوردهای محتوا را بر عهده دارد.
- یکی از مهمترین وظایف ادمین شبکه اجتماعی، تعامل با کاربران و مخاطبان و رصد کامنت های آن ها و بازخورد دادن به مدیران کسب و کار است.
پاسخ سریع و درست به بازخوردهای منفی مخاطبان، از اصلی ترین وطایف ادمین شبکه اجتماعی است. چرا که ادامه کار بیزینس و سوددهی آن، رابطه مستقیمی با مخاطبان شبکه اجتماعی کسب و کار دارد.
- شناسایی سلیقه مخاطبان و رفتارشناسی آنها برای جهت دهی درست تبلیغات بسیار مهم است و این از وطایف دیگر ادمین شبکه اجتماعی است؛ اینکه مخاطبان چه محتوایی را دوست دارند بسیار مهم است.
- بخش بررسی صفحه شبکه های اجتماعی باید به صورت مرتب به وسیله ادمین چک گردد و گزارش آن به مدیر کسب و کار داده گردد.
مهارت های ادمین شبکه اجتماعی
- ادمین شبکه اجتماعی باید بتواند خوب بنویسد؛ یعنی نوشتن درست و کوتاه و تاثیرگذار را بلد باشد.
- ادمین شبکه اجتماعی باید ابزارهای مختلف شبکه های اجتماعی را خوب بشناسد.
- اگر کسب و کار و محصولاتش باعث شوند که با شرکت های خارجی در تعامل باشد، بهتر است ادمین برای رصد محتواهایی که مربوط به خدمات شرکتشان است با زبان های خارجی مرتبط آشنایی داشته باشد.
- داشتن روابط عمومی خوب و فن بیان مناسب برای تعامل با مخاطبان، یکی از مهارت های مهم ادمین شبکه اجتماعی است.
- خلاق بودن برای ایده پردازی و فراوری محتواهای پرمخاطب، یکی دیگر از مهارت های اساسی ادمین شبکه اجتماعی است.
بازار کار ادمین شبکه های اجتماعی در ایران
شغل ادمین شبکه اجتماعی در بازار کار ایران مثل تمام جهان پر رونق است و به دو صورت می توان به عنوان ادمین شبکه های اجتماعی فعالیت کرد:
- به صورت فریلنسر و کار در منزل می توان ادمین صفحات مختلف شبکه اجتماعی کسب وکارهای کوچک تر شد.
- با استخدام به وسیله آژانس های بازاریابی دیجیتال می توان با شرکت ها و کسب وکارهای بزرگ تر همکاری کرد. این کار به صورت تمام وقت است و شامل بیمه و مزایای آن می گردد و عایدی بالاتری هم دارد.
الگوی پرداخت حقوق ادمین شبکه اجتماعی می تواند هم به صورت ماهانه مشخص و هم پورسانتی و روزانه با توجه به رشد و بررسی صفحه شبکه اجتماعی کسب و کار پرداخت گردد و این کاملا بستگی به نوع قرارداد ادمین دارد.
برترین آگهی های استخدام ادمین را ببینید
منبع: بلاگ دیوار