همراهی ملاقات با نسل نو

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، خبرنگاران/اصفهان گالری ملاقات تا 15 بهمن ماه، میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی نسل نو است؛ نمایشگاهی که به گفتۀ کیوریتور، در آثار آن کمابیش می توان ردی از امید به آیندۀ هنر را دید.

همراهی ملاقات با نسل نو

خالد اسماعیل وندی، کیوریتور نمایشگاه نسل نو به وبلاگ نرم افزار جیرا می گوید: در این نمایشگاه 25 اثر از 10 هنرمند (مائده انوریان، اسماعیل داوری، نرگس سیم چی زاده، حسن شکری، مهسا شهبازی، البرز عادی، امیرمحمد قیصری، پردیس کریمی، مهتاب متینی و حدیثه مظاهری) که اغلب آن ها اصفهانی هستند، در معرض دید عموم قرار داده شده و تکنیک ها نیز به شیوه هر هنرمند، متناسب با ایده و ذهنیت آن ها تفاوت دارد؛ از دیجیتال گرفته تا رنگ روغنی، مداد، زغال، راپید و ترکیب مواد.

او ادامه می دهد: یکی از اهدافی که برای برگزاری این نمایشگاه داشتم حمایت کردن از دوستانی بود که متوجه ظرفیت و ارزش آثارشان بودم و از این بابت بر خودم واجب می دانستم حداقل یک بار آن ها را معرفی کنم؛ کسانی که به نظرم می توانند حرفی در هنر امروز و آینده این سرزمین برای گفتن داشته باشند.

اسماعیل وندی می افزاید: دیگر هدف، ایده بلندمدتی است که در این نمایشگاه به صورت کلی به آن توجه شده اما هنوز در مرکز توجه نیست. در واقع این نمایشگاه مقدمه ای است برای پروژه های بعدی که به صورت مفصل تر و با جزئیات بیشتر صورت خواهند گرفت.

این هنرمند با بیان اینکه این ایده، شامل مواردی از قبیل بومی گرایی، تربیت درک هنرمند جوان از زمان و مکان زیست خود، دوری از شلختگی و تعلیق، و... است، تأکید می نماید: بنا بر آنچه در بیانیۀ نمایشگاه نسل نو گفته ام در نسل جوان، بیشتر آثار به اصطلاح هنری، دچار مسائلی از قبیل بی ریشگی و بی هدفی، درماندگی در فرم و محتوا، سوءاستفاده و یا سوءبرداشت از جریانات غربی، بی تفاوتی نسبت به جامعه و زمانه خود، هرزگی و شلختگی و امثال این ها است.

کیوریتور نمایشگاه نسل نو می گوید: در این نمایشگاه سعی شده تا آثاری در خلاف جهت آنچه به عنوان مضر فرهنگی نام بردم حضورداشته باشند؛ یعنی آثاری انتخاب شوند که دست کم دارای میزانی از درک خود و جامعه، هدفمندی، و شعور عمل هنری باشند.

او ابراز امیدواری می نماید که این نمایشگاه به حداقلی از اهداف خود رسیده باشد و دوستان هنرمند به کارشان پیوسته ادامه دهند، تا بتوان در آینده برنامه های دیگری را در جهت بهبود فضای تجسمی و در پی آن، بهبود بعضی مسائل در فرهنگ و جامعه به انجام رساند.

علاقه مندان برای دیدن نمایشگاه نسل نو تا 15 بهمن ماه فرصت دارند هر روز از ساعت 15 تا 19 به گالری ملاقات واقع در خیابان توحید، خیابان شهید قندی (مهرداد)، کوچه شهید قاسمی (3)، پلاک 6 مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همراهی ملاقات با نسل نو" امتیاز دهید

1 کاربر به "همراهی ملاقات با نسل نو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی ملاقات با نسل نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید