آشنایی با موزه ملی سوئیس

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، موزه ها همیشه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هر مقصدی به شمار می فرایند زیرا شما را با تاریخ و فرهنگ مقصد آشنا می نمایند و بنابراین، موزه ملی سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آشنایی با موزه ملی سوئیس

اگر قصد دارید با تور سوئیس به این کشور زیبا سفر کنید، پیشنهاد می کنیم بازدید از موزه ملی سوئیس در را حتما در برنامه خود قرار دهید زیرا یاری بزرگی در شناخت تاریخ این کشور به شما خواهد نمود.

درباره موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس در واقع نهادی است که از سه موزه و یک گالری در شهر زوریخ تشکیل شده

ست. این مجموعه تاریخ کشور سوئیس از ابتدا تا کنون را به نمایش می گذارد تا بتواند دید جامع و خوبی نسبت به هویت و فرهنگ کشور سوئیس و تاریخ این کشور برای بازدیدکنندگان فراهم کند. در این مجموعه نمایشگاه های دائمی و موقت مختلفی که بر اساس احتیاج روز طراحی می شوند برقرار است تا بتواند گردشگران را با تمام زوایای تاریخ کشور سوئیس آشنا سازد.

اما مهمترین عضو موزه ملی سوئیس، موزه ملی زوریخ یا موزه لَندِس (Landes) است و بسیاری از اوقات وقتی حرف از موزه ملی سوئیس می گردد، در واقع منظور همین موزه است.

تاریخچه موزه ملی سوئیس

قرن نوزدهم اروپا را می توان قرن ملیت ها و دولت های ملی دانست که کشورها به شدت مشغول ساخت یادمان ها و بناهای یادبود برای نشان دادن بزرگی و عظمت کشورشان بودند. در این زمان کشور جوان سوئیس در حال آنالیز ایده تاسیس یک موزه ملی بود. اگرچه هر کدام از کانتون های سوئیس مجموعه ها و نمایشگاه های مختص به خود را داشتند، اما ایده تاسیس موزه ملی با تردیدها و ایرادات متعددی روبرو بود.

در نهایت در سال 1883 و پس از استقبال مردم از نمایشگاه هنر ملی که در زوریخ برگزار شده بوده، با تاسیس موزه ملی سوئیس موافقت شد. اما هنوز یک مشکل دیگر وجود داشت و آن معین محل تاسیس این موزه بود.

پس از آنالیز ها و کش و قوس های فراوان، در نهایت از بین چهار شهر بزرگ سوئیس (زوریخ، لوسرن، برن و بازل) این زوریخ بود که توانست در سال 1891 به عنوان محل تاسیس موزه ملی سوئیس انتخاب گردد.

ماموریت ساخت بنای موزه ملی سوئیس به معمار جوان سوئیسی، گوستاو گول داده شد و وی با ترکیب ویژگی های معماری سبک های مختلف از اواخر قرون وسطی تا دوران مدرن، توانست ترکیب زیبایی برای ساختمان موزه پدید آورد. ساختمان موزه در قلب تاریخی زوریخ، در شبه جزیره ای شکل گرفته از بهم پیوستن دو رود سیهل و لیمات و دقیقا کنار ایستگاه راه آهن مرکزی زوریخ (Hauptbahnhof) قرار گرفته است.

گوستاو گول ساختمان موزه ملی سوئیس را با برج های متعدد، حیاط های مختلف و یک پارک زیبا ساخت که به نوعی یادآور قصرهای فرانسوی دوران رنسانس است. بعلاوه یک دانشگاه هنر نیز در کنار موزه ملی سوئیس ساخته شد تا این امکان را برای دانشجویان فراهم کند که از گذشته باشکوه کشور سوئیس ایده بگیرند.

این موارد باعث شده است تا امروزه موزه ملی سوئیس در زوریخ یکی از برترین ساختمان های قرن نوزدهم در نوع خودش باشد و به عنوان یک یادمان تاریخی با اهمیت ملی شناخته گردد.

بعلاوه در سال 2016، ساختمان نو و مدرن این موزه که به وسیله گروه معماری کرایست و گانتنبین طراحی شده بود، افتتاح گشت. این ساختمان مدرن توانسته است مکمل خوبی برای ساختمان قدیمی موزه باشد و امروزه میزبان تالارهای نمایشگاهی بزرگ، کتابخانه ای مدرن و فضایی برای رویدادهای عمومی است.

امروزه موزه ملی سوئیس در زوریخ یکی از برترین ساختمان های قرن نوزدهم در نوع خودش باشد و به عنوان یک یادمان تاریخی با اهمیت ملی شناخته گردد

در موزه ملی سوئیس چه خبر است؟

همانگونه که گفتیم، هدف اصلی موزه ملی سوئیس آشنا ساختن بازدیدکنندگان با تاریخ این کشور از ابتدا تا کنون است. اگر طبق جهت پیشبینی شده از این موزه و آثارش بازدید کنید، در واقع سفری از پیش از تاریخ به دوران باستان و از قرون وسطی به دوران مدرن سوئیس خواهید داشت.

در این موزه مجموعه ای غنی از آثار هنری سبک گوتیک و بعلاوه تاریخچه و رسم و رسوم شوالیه ها را در خود جای داده است. بعلاوه آثار هنری مرتبط با مذهب مانند تندیس های چوبی، نقاشی های مذهبی و محراب های کنده کاری شده بخش مهمی از آثار این موزه را به خود اختصاص می دهند.

علاوه بر این، با بازدید از موزه ملی سوئیس در زوریخ می توانید با سبک زندگی مردم قدیم سوئیس، سلاح ها و ادوات جنگی و سکه های قدیمی سوئیسی آشنا شوید.

ساعات بازدید و راه های دسترسی به موزه ملی سوئیس

برای بازدید از موزه ملی سوئیس و گنجینه ارزشمند آثار تاریخی آن، می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها، به آن مراجعه کنید. این موزه روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 10 الی 17، روزهای پنجشنبه از ساعت 10 الی 19 و روزهای آدینه تا یکشنبه از ساعت 10 الی 17 میزبان شما خواهد بود.

دسترسی به این موزه نیز بسیار آسان است زیرا دقیقا در کنار ایستگاه راه آهن مرکزی زوریخ واقع شده است. با استفاده از قطار می توانید خود را به این ایستگاه برسانید و یا برای استفاده از تراموا و اتوبوس، در ایستگاه Bahnhofquai/HB (خطوط 4، 11، 13، 14، 17 و 46) یا Bahnhofplatz (خطوط 3، 6، 10 و 31) پیاده شوید.

منبع: ققنوس

به "آشنایی با موزه ملی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه ملی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید