پرش سه گام در تکنولوژی فراوری مس اتفاق افتاده است

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: با تکنولوژی تازه در فراوری مس تا به امروز 7 تن توان ورود خوراک را داشتیم که به فراوری 600 هزارتن کنسانتره می انجامد.

پرش سه گام در تکنولوژی فراوری مس اتفاق افتاده است

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: با تکنولوژی نو در فراوری مس تا به امروز 7 تن توان ورود خوراک را داشتیم که به فراوری 600 هزارتن کنسانتره میانجامید و 4 کارخانه باید فعالیت میکرد، اما با روش فعلی تنها بایک کارخانه این مقدار کنسانتره فراوری می گردد.

او اضافه نمود: کوشش چند ماهه ای انجام دادیم و 4 شرکت بین المللی گفتند، هم تکنولوژی ساخت وهم مهندسی کار را حاضرند به ما بدهند ، حتی معاونین شرکت بعضی پروژه های 7 میلیون تنی شرکت را تبدیل به 28 تن مینمایند تا جهش واقعی رخ دهد.

رستمی توضیح داد: هم اکنون 8 میلیارد یورو مقدار سرمایه گذاری شرکت ملی مس در استان کرمان است که در 5 سال آینده سرمایه گذاری رخ میدهد.

او اعلام کرد: اکنون اسکیل کارخانه های ذوب 700 هزارتنی است و ما بنا داریم ظرفیت سرچشمه را به 400 هزارتن برسانیم تا با چندکارخانه دیگر ذوب استان به 1 میلیون تن برسد، که اگر محقق گردد 10 میلیارد دلار نیز صادرات و ارز اوری کشور را ارتقا می دهد.

رستمی گفت: تمرکزمان را روی اکتشاف گذاشتیم سال گذشته 130 هزارمتر اکتشاف انجام شد که سال جاری 200 هزارمتر هدف گذاری شده که حفاری گردد. او با اشاره به فقدان شرکت های حفاری معدن در کرمان اضافه نمود: دوتادستگاه حفاری تا قبل از این بیشتر نداشتیم که 45 دستگاه حفاری سفارش دادیم که 6 تای آن رسیده تا ظرفیت اکتشاف را بیشتر کنیم.

رستمی توضیح داد: ما در استان کرمان احتیاج به شرکت های مهندسی آزمایشگاهی داریم، ازآنجایی که دانشکده معدن بسیارقوی که داریم هرچه بتوانند ظرفیت سازی نمایند ما آمادگی داریم جذب کنیم، به عبارتی شرکت مهندسی معدن، آزمایشگاه معدنی و شرکت های حفاری را جذب میکنیم.

مدیر عامل صنایع مس ایران گفت: در حال حاضر اغلب احتیاج های مهندسی و حفاری را از خارج استان حتی خارج کشور تامین میکنیم.

او تاکید نمود: ما برنامه بلند اکتشافی داریم و بنا داریم در محدوده مشخص حجم اکتشاف را بالاترببریم.

مدیر عامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرد: اکنون تمام شرکت هایی که درحوزه اکتشافی کارمینمایند را استخدام کردیم، به گونه ای که برای محدوده های جنوب استان ظرفیت اکتشاف نو باید ایجادگردد که شرکت نداریم.

رستمی از ایجاد آزمایشگاه مرجع معدنی در کرمان خبرداد و اظهارداشت: دو ازمایشگاه فعلا داریم که اغلب نمونه های معدنی کشور که شاید بعضا هزارنمونه را شامل بگردد باید نوبت های شش ماهه را پشت سربگذارند تا نمونه شان آزمایش گردد.

او گفت: اینکه سال جاری رهبری دوباره گلایه کردند از معدن تکلیف ما را سخت میکند، ما سه معدن در سرچشمه، میدوک و سونگون داریم و اخیرا نیز کار های معدن چهارمی در سرچشمه آغازشده است.

رستمی اعلام کرد: در جهان روال این است که 25 ساله باید معدنی را از حفاری تا فراوری برسانید، ولی ما با این مدل نمیتوانیم کارکنیم اکنون رتبه فراوری کاتد ما رتبه 18 جهانی هست، اما در اکتشاف رتبه 5 جهان هستیم که این فاصله یعنی باید از ظرفیت برای اشتغال و توسعه فراوری و استحکام مالی استفاده کنیم و رتبه مان را از 18 برسانیم به رتبه 5 که برای نیل به این هدف باید اکتشاف وفراوری 4 برابرگردد.

وبلاگ نرم افزار جیرا کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرش سه گام در تکنولوژی فراوری مس اتفاق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرش سه گام در تکنولوژی فراوری مس اتفاق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید