524 طرح حوزه سلول های بنیادی تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، مطابـق آمار، طـی سـال های 1393 تا 1399، تعـداد 524 طـرح حوزه سلول های بنیادی مـورد حمایت قـرار گرفته اسـت.

524 طرح حوزه سلول های بنیادی تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نرم افزار جیرا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حوزه آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، یکی از مهم ترین حوزه هایی است که ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بر آن متمرکز شده است.

این حوزه کوشش دارد تا با رایزنی و مشارکت دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، زمینه ایجاد و توسعه رشته مقاطع ذیربط، حمایت از طرح ها و ایده های پژوهشی، بسترسازی جهت توسعه زیرساخت های آموزشی و پژوهشی مناسب به منظور تقویت سرمایه انسانی متبحر در حوزه دانش راهبردی پایه و بالینی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را فراهم آورده و دانش و منابع انسانی مورد احتیاج کشور را برای 10 سال آینده تامین کند.

تبیین نقشه راه نو

تا پیش از استقرار مدیریت نو ستاد در سال 1394، سه حیطه آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی در قالب سه کمیته مجزا راهبری می شده است که پس از آن، براساس نقشه راه و اهداف مندرج در برنامه

راهبردی ده ساله تدوین شده به وسیله مدیریت نو، فعالیت های آن ها به صورت متمرکز و تحت عنوان مدیریت آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، تعریف شده است.

7320 نفـر - سـاعت داوری

در سـال 1395 کلیه طرح های تصویب شـده طـی سال های گذشته ساماندهی شد. مطابـق آمار، طـی سـال های 1393 تا 1399، تعـداد 524 طـرح، مـورد حمایت ستاد قـرار گرفته اسـت.

در ایـن میان، تعـداد طرح هـای اختتام یافته، رشـد قابـل توجهـی داشـته و از 108 طـرح در سـال 95 بـه 366 طـرح تـا پایـان سـال گذشته افزایش یافته اسـت. تا به ثمرنشسـتن این طرح هـا 7320 نفـر - سـاعت داوری صـورت پذیرفتـه و مقـالات متعـدد پژوهشـی و مـروری در زمینـه سـلول های بنیـادی و پزشـکی بازسـاختی در مجلات معتبـر بین المللـی بـه چـاپ رسـیده و دانشـجویان متعـددی از مقاطـع مختلـف تحصیلات تکمیلـی، فارغ التحصیـل شده انـد.

از جملـه طرح های مصوب ملـی کـه بـا رویکـرد توزیـع عادلانـه منابع در کشـور صـورت پذیرفته اسـت، حمایت از تاسـیس و راه اندازی مراکز جامع سـلول های بنیادی و پزشـکی بازسـاختی بوده کـه هم اکنون در مرحله اجرا، نظـارت و ارزیابـی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "524 طرح حوزه سلول های بنیادی تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "524 طرح حوزه سلول های بنیادی تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید