هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به یاری تاکسیرانی می آید ، جزییات شناسایی پایانه های پر مسافر در ساعت پیک ، کدام نوع تاکسی با این روش کار می نمایند؟

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای کاهش ازدحام در پایانه های تاکسیرانی طرحی با نام شاتل سرویس با استفاده از هوش مصنوعی در ناوگان تاکسیرانی راه اندازی خواهد شد.

1 اردیبهشت 1402

این ربات توییتر می تواند عکس های سیاه و سفید را در چند ثانیه رنگی کند

Colorize Bot یک ابزار کارای توییتر است که با استفاده از هوش مصنوعی (AI) عکس های سیاه و سفید را به رنگی تبدیل می کند.

12 آذر 1401

هواپیمای مارادونا رونمایی شد

هواپیمای اختصاص داده شده به دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال دنیا در آستانه سفری که اواخر سال جاری در جام دنیای قطر به انتها می رسد، رونمایی شد.

16 تیر 1401

نکاتی برای عکاسی حرفه ای با nova 9 SE هوآوی

گوشی نوا 9 اس ای یکی از جدیدترین گوشی های تلفن همراه هوآوی است که در بازارهای داخلی ایران به صورت رسمی موجود شده است. هوآوی برای اولین بار در یک گوشی میان رده از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده نموده و نوا 9 اس ای را به گزینه ای ایدئال برای عکاسی با گوشی...

10 تیر 1401

اینستاگرام، زیرنویس های اتوماتیک را به ویدئو ها اضافه می کند ، با تقلید از TikTok

اینستاگرام اعلام کرده که به ویدئو های آپلود شده در این پلتفرم، زیرنویس اتوماتیک اضافه می کند. این ویژگی از TikTok الهام گرفته که از آوریل گذشته، زیرنویس های اتوماتیک را فعال کرده است.

12 اردیبهشت 1401

دهه فجر نقشه راه توسعه شبکه پرسرعت کشور را رونمایی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که فناوری اطلاعات یک فرصت است و ما باید از این فرصت برای ارتقا کارآمدی و کارایی دولت و حل مسائل مردم و اثربخشی بیشتراقدامات حداکثر استفاده را بکنیم.

25 فروردین 1401

بمب افکن پنهانکار چین، کابوس آمریکا

در راستای مسابقه تسلیحاتی میان چین و آمریکا، گزارش هایی منتشر شده که چین بمب افکنی ساخته که دارای توانایی های غیرعادی بوده که می تواند منافع آمریکا و حتی خود خاک آمریکا را در خطر بزرگی قرار دهد.

7 دی 1400

آنالیز قابلیت های تازه عکس برداری در پرچمدارهای سری P40 هوآوی؛ اساتید مدرن عکاسی

سه پرچمدار نو هوآوی از سری P40 که به تازگی معرفی شدند، تعاریف نوی را در حوزه عکس برداری با موبایل ارائه کردند.

31 مرداد 1400

امکان تحصیل همزمان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در بعضی رشته ها

دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه اى اعلام نمود: پذیرفته شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری در رشته های ریاضی محض، ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر در دانشکده علوم ریاضی، می توانند در تمامی زمینه های تخصصی موجود و فعال در این دانشکده در رشته های مذکور به تحصیل بپردازند....

24 خرداد 1400

لزوم سرمایه گذاری موسسات اقتصادی در سیستم های امنیتی

به گزارش خبرنگاران، مرکز ملی فضای مجازی در گزارشی تاکید نمود: قانون گذاران و موسسات اقتصادی برای جلوگیری از تهدیداتی که متوجه زیرساخت های فعلی و آینده فضای سایبر است، باید سرمایه گذاری قابل توجهی روی سیستم های امنیتی انجام دهند.

4 دی 1399

افزایش فناوری های پوشیدنی در دوران کرونا

فناوری های پوشیدنی حالا دیگر در خط مقدم تشخیص بیماری کرونا قرار گرفته اند و حتی در نگهداری از بیماران و تحقیقات بیمارستانی برای ساخت واکسن یا داروی کرونا نیز از ابزار های اصلی محققان به شمار می فرایند.

8 آذر 1399

رمزگشایی از یک زبان مرده با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر شد

محققان دانشگاه MIT با طراحی یک ماشین یادگیری توانستند یک زبان مرده و منسوخ شده را رمزگشایی کنند.

3 آذر 1399