ادبیات

نامزدهای دریافت جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، دبیرخانه کمیته آنالیز کتاب و جایزه مرغک از میان 2362 عنوان کتاب رسیده طی سال های 1400 و 1401، 54 عنوان کتاب از 20 ناشر را برای داوری پایانی بیان کرد.

29 شهریور 1402

کتابخانه مرکزی کرمان 430 عضو ناشنوا و کم شنوا دارد

سمانه معلم زاده، مسئول کتابداران کتابخانه مرکزی کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کرمان، درباره ارائه خدمات در این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه مرکزی یک کتابخانه عمومی است؛ بنابراین تقریبا در همه رده ها و سلایق کتاب داریم، طبیعی است که مراجعین...

27 اسفند 1401

دو رمان نوجوان از پتر هرتلینگ

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، پتر هرتلینگ در سال 1933 در شهر شمنیتز متولد شده و اکنون در والدورف زندگی می نماید. از این نویسنده مستقل آثاری از جمله شعر، رمان و مقاله منتشر شده که جوایز بسیاری گرفته است؛ از آن جمله، جایزه سال کتاب آلمان به او اعطا شده...

22 اسفند 1401

آداب غذا خوردن کدام کشورها عجیب و غریب است؟ (قسمت دوم)

یکی از لذت های سفر به یک کشور دیگر خوردن غذاهای تازه است. بعضی از کشور فرهنگ خاص خود را برای غذا خوردن دارند که هر مسافر باید آن را یاد بگیرد.

20 تیر 1401

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شنبه (دوم بهمن ماه1400) برگزار خواهد شد.

27 اردیبهشت 1401

سروی: خوشنویسی هنر استراتژیک است

تهران (پانا) - سروی همپا، آشوب هندسی را نوعی بی قراری در عین نظم می داند و معتقد است یک جور بی قراری و شور در این نقاشی خط ها جریان دارد که گریز از نظم و بازگشت ناگزیر به یک هستی مقرر و نظم یافته را به تصویر می کشد.

26 اردیبهشت 1401

معرفی نامزدهای بخش رمان و داستان کوتاه جایزه ادبی ما

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از دبیرخانه جایزه ادبی ما، این جایزه در سه بخش شعر، رمان و داستان کوتاه به ارزیابی آثار منتشر شده در سال 1399 پرداخت و هیات داوران، به علت تنوع آرای داوری، در بخش رمان، 13 اثر و در بخش داستان کوتاه هشت اثر را به عنوان نامزد خود...

24 اردیبهشت 1401

گردشگری پایدار چیست و چگونه به وجود آمد؟

گردشگری پایدار یک مفهوم تازه، ولی بسیار مهم در صنعت گردشگری است. کشورها با رعایت چند نکته ساده می توانند سود خود از این صنعت را چند برابر کنند.

19 اردیبهشت 1401

تفال به حافظ 2 اسفند ماه 1400

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

3 اردیبهشت 1401

مهاجرت به ژاپن ، روش های مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن از روش های مختلفی امکان پذیر است؛ روش های مهاجرت به ژاپن بسته به سن، مهارت، سوابق و توانایی های هر فرد ترسیم می گردد. این سرزمین آرمیده در شرق دور که از زیبایی های طبیعی و دستاوردهای مدرن چیزی کم ندارد، همیشه مقصد محبوبی برای مهاجرت ایرانی...

18 دی 1400

نیما نه با قدرت همراهی کرد و نه اسیر گرایش های حزبی شد، او موقعیت شعربودن را تغییر داد

خبرنگاران: علی اسفندیاری (متولد 21 آبان 1276 و درگذشته 13 دی ماه 1338)، بنیان گذار و معمار شعر نو فارسی است و تمام جریان های شعریِ پس از او، به نوعی میراث بر شعر نیمایند. 124 سال از تولد و 100 سال از سرایش شعر افسانهاش می گذرد و سروده های او، همچنان مسیری که نیما پیش...

17 دی 1400

برترین فیلم های ترسناک دهه 2010 میلادی که باید دیدن کنید

شروع قرن بیست و یکم سینما را وارد دوران جدیدی کرد. روزهایی که سینما با یاری نفوذ بیشتر فناوری پیروز شد تا جذابیت بیشتری پیدا کند و به همین علت عناوین خیره کننده ای از راه رسیدند که تماشاگران را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار می دهند. در این میان دهه دوم قرن...

11 دی 1400

استقرار سه ایستگاه دوچرخه سواری همگانی در مقابل سه کتابفروشی بزرگ مشهد

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، سامانه دوچرخه های اشتراکی مشهد، مدتی است، با شعار شهر بدون دود با دوچرخه که به طور منظم در حال فعالیت و استفاده شهروندان قرار گرفته است.

29 آبان 1400

طوفان، مراسم اختتامیه هفته المپیک را نیمه تمام گذاشت

مراسم اختتامیه هفته المپیک به دلیل باد و طوفان شدید نیمه تمام ماند.

30 تیر 1400

محمدرضا سنگری: مراوده ادبی چندانی با دنیا نداریم، اولویت&zwnjهای اندیشکده ادبیات پایداری چیست؟

محمدرضا سنگری محور های مورد نظر اندیشکده ادبیات پایداری را تشریح کرد. این مرکز به تازگی در حوزه هنری راه اندازی شده است.

16 دی 1399

رمزگشایی از یک زبان مرده با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر شد

محققان دانشگاه MIT با طراحی یک ماشین یادگیری توانستند یک زبان مرده و منسوخ شده را رمزگشایی کنند.

3 آذر 1399

سرنوشت کتاب و ناشران در عصر اینترنت چه خواهد شد؟

سرنوشت کتاب در عصر فراگیری اینترنت چه خواهد شد و بر سر اهل کتاب، یعنی کسانی که روز و روزی شان به کتاب گره خورده، چه خواهد آمد؟

1 شهریور 1399

بزرگداشت عطار نیشابوری در فضای مجازی برگزار می گردد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: به مناسبت 25 فروردین 99 عظیمداشت روز ملی شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری پویش عظیم عطارشناسی از 23 تا 30 فروردین 99 در فضای مجازی برگزار می گردد.

15 خرداد 1399