بایدن فرمان وضع اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، تهران (پانا) - جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز، شرایط اضطراری ملی در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن فرمان وضع اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد

به گزارش العالم از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با امضای فرمانی شرایط اضطراری ملی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. وی در نامه ای به کنگره خبر داد که فرمان اجرایی که شرایط اضطراری ملی درباره ایران را، که برای نخستین بار در ماه مارس 1995 میلادی توسط بیل کلینتون رئیس جمهور وقت صادر شد، از 15 ماه مارس 2021 به مدت یک سال دیگر تمدید نموده است.

در متن این فرمان ادعا شده است: اقدامات و سیاست های دولت ایران همچنان تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: به همین دلیل، به این نتیجه رسیده ام که شرایط اضطراری ملی درخصوص ایران که در فرمان اجرایی 12957 اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم های همه جانبه علیه ایران برجای خود باقی خواهد ماند.

تمام رؤسای جمهور ایالات متحده از سال 1995 تا به امروز به طور سالانه فرمان اجرایی 12957 علیه ایران را تمدید نموده اند.

بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا، در سال 1995 با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، تضعیف فرآیند صلح خاورمیانه و کوشش برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی، شرایط اضطراری ملی گفت. بیل کلینتون در فرمان اولیه تحریم علیه ایران، همکاری تجاری و سرمایه گذاری کشورش در صنعت نفت وگاز ایران را ممنوع نمود، و دو ماه بعد نیز آن را مشمول هر نوع تجارتی با ایران کرد.

این فرمان یا باید در بازه زمانی 90 روزه پیش از محدوده یک ساله اش (15 مارس هر سال) تمدید گردد یا در غیر این صورت به طور اتوماتیک لغو می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بایدن فرمان وضع اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن فرمان وضع اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید