فراوری 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در استان

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان گفت : اکنون در استان 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در قالب 4200 هکتار فراوری می گردد.

فراوری 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در استان

سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت بسته بندی 5 تُن زعفران در واحد های صنایع تبدیلی استان وجود دارد، گفت : 5 واحد بسته بندی در استان فعال است.

وی گفت: هم اکنون در استان 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در قالب 4200 هکتار فراوری می گردد، اما ظرفیت بسته بندی بیشتری در استان فراهم است.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: یکی از واحد های بسته بندی با ابتکار و ایده در بسته بندی پیروز به صادرات این محصول به کشور فرانسه شده است.

وی گفت: در این واحد بسته بندی، زعفران با کیفیت استان در بسته های کادویی و سوغاتی در فروشگاه های بزرگ در سراسر کشور عرضه می گردد و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

وی گفت: در تلاشیم تا در این واحد خط فراوری قرص زعفران، اسپری زعفران، نوشیدنی زعفران نیز راه اندازی گردد.

کریمی اعلام کرد: اولین زادگاه زعفران در استان کرمانشاه در روستایی به همین نام بوده است که بعد ها به وسیله شهر های دیگر به آن منطقه ها انتقال داده شده به همین منظور زعفران این استان از مرغوبیت و عیار بالایی برخوردار است و صادرات آن ارز آوری خوبی برای استان دارد.

وی ادامه داد: تامین نقدینگی یکی از مسائل واحد های صنایع تبدیلی زعفران است هر واحد معمولی با ظرفیت 5 کیلوگرم به 2 میلیارد تومان سرمایه در گردش احتیاج دارد .

وبلاگ نرم افزار جیرا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 2 هزار و 200 کیلوگرم زعفران در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید