خبرنگاران اولویت فرودگاه بجنورد حفظ روال عادی پروازهای کنونی است

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، بجنورد- خبرنگاران- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اولویت این مجموعه در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ روال عادی پروازهای کنونی ایرلاین ها است که پس از عادی شدن شرایط، افزایش مسیرها را در برنامه داریم.

خبرنگاران اولویت فرودگاه بجنورد حفظ روال عادی پروازهای کنونی است

محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ نرم افزار جیرا گفت: این فرودگاه طبق برنامه پیش از شیوع ویروس کرونا در هفته 9 پرواز داشت که بعضا نیز به علت های مختلف از جمله بدی آب و هوا، مسائل فنی و بازرگانی ایرلاین ها و حتی کمبود مسافر کمتر از این تعداد انجام می شد که شیوع کرونا باعث لغو بعضی از این پروازها هم شد.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته در این فرودگاه هفت پرواز و در این هفته نیز پنج پرواز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به علت خاص بودن شرایط فرودگاهی این شهر حتی در گذشته نیز تعداد پرواز ها طبق برنامه پروازی پیش نمی رفت گفت: صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها بسیار مهم است که باید به نوعی در بعضی از مواقع مورد حمایت نیز قرار گیرند.

قدمگاهی گفت: در این استان تامین کننده اقتصادی، حمایت گر و یا اسپانسر برای پروازها وجود ندارد به همین علت بعضی مواقع برای نگه داشت شرایط موجود باید چارتر ها را مورد حمایت قرار دهیم تا ضرر و زیان مانع فعالیت آنان نگردد.

وی گفت: در این بازه زمانی شیوع بیماری کرونا تمامی فعالیت ها را از جمله فرودگاه ها را تحت تاثیر قرار داد که این خسارت شامل چارترها نیز می گردد.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: استان خراسان شاقتصادی صنایع مختلف عظیمی دارد که از این صنایع و همچنین از ارگان ها و دستگاههای دولتی نیز حمایت های مادی و معنوی و از جمله انعقاد قراردادها با ایرلاین ها مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه اولویت اول تمام ایرلاین ها صرفه اقتصادی است گفت: حتی شرکت های دولتی نیز صرفه اقتصادی را در نظر می گیرند چرا که باید پاسخ هزینه ها و حقوق کارکنان نیز بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرودگاه بجنورد امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی دارد اضافه کرد: حتی امکانات این فرودگاه از بعضی از فرودگاه های عظیم قابلیت های بیشتری دارد که باید در صنعت هواپیمایی این استان اقدامات عظیمی در آینده انجام دهیم.

537 مسافر فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و در شرایط کرونا با پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 97 درصد کاهش دارد.

بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته 9 پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام گردد که با توجه به شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، تمامی پروازها لغو شد اما در این روزها به سه پرواز در روز افزایش یافت.

پارسال 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد صورت گرفته که در مقایسه با سال پیش از آن 120 درصد افزایش داشته است اما از اسفند ماه پارسال سفر ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته به وسیله پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می دهد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، احتیاج به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می گردد.

استان 863 هزار نفری خراسان شاقتصادی در شمال شرق کشور واقع شده است که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اولویت فرودگاه بجنورد حفظ روال عادی پروازهای کنونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولویت فرودگاه بجنورد حفظ روال عادی پروازهای کنونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید