خبرنگاران دیپلمات چینی تحریم های واشنگتن علیه ایران را عامل بی ثباتی خاورمیانه خواند

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، تهران- خبرنگاران- سفیر چین نزد سازمان ملل متحد در وین با تأکید بر اینکه تحریم های واشنگتن علیه ایران عامل بی ثباتی در خاورمیانه است، آمریکا را به تضعیف اقتصاد جهانی و طولانی کردن همه گیری کووید-19 متهم کرد.

خبرنگاران دیپلمات چینی تحریم های واشنگتن علیه ایران را عامل بی ثباتی خاورمیانه خواند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ کان روز آدینه در جلسه ای با مقام های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین اتریش این نقدها را مطرح و گفت که آمریکا با ایجاد موانع تجاری اقتصاد دنیای را تضعیف می نماید.

سفیر چین نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در وین، همچنین توضیح داد که ایالات متحده با متوقف کردن یاری اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت، شیوع همه گیری دنیای کرونا را به طور مصنوعی طولانی می نماید.

وانگ کان اضافه نمود: آمریکا تمام کوشش خود را نموده تا با اتهام پراکنی، چین و سازمان دنیای بهداشت را بدنام نموده و از پذیرفتن مسؤولیت کنترل غیرمؤثر این همه گیری در ایالات متحده طفره برود.

این مقام چینی اضافه نمود که واشنگتن با اعمال تعرفه های دلبخواهی که به تنش ها و منازعات تجاری منجر شده، بهبودی اقتصاد دنیای را به مخاطره انداخته است.

وی تأکید کرد که چنین اقداماتی، حجم تجارت بین المللی را کاهش داده و حرکت آزاد افراد، خدمات و کالاها در سطح دنیا را مختل می نماید.

سفیر چین همچنین از تحریم های فراقانونی واشنگتن علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا انتقاد نموده و گفت که این محدودیت ها عرضه دنیای نفت را نیز مختل نموده و به بی ثباتی در خاورمیانه دامن زده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیپلمات چینی تحریم های واشنگتن علیه ایران را عامل بی ثباتی خاورمیانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیپلمات چینی تحریم های واشنگتن علیه ایران را عامل بی ثباتی خاورمیانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید