خبرنگاران شوراهای اسلامی تبلور اراده جمعی مردم و چند خبر دیگر از شمال اصفهان

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، کاشان - خبرنگاران - شوراهای اسلامی تبلور اراده جمعی مردم، تجلیل از کارگران کاشانی و خوشه های صنعتی انار و گیاهان دارویی در اردستان ایجاد می گردد از جمله خبرهای روز پنجشنبه منطقه شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران شوراهای اسلامی تبلور اراده جمعی مردم و چند خبر دیگر از شمال اصفهان

شوراهای اسلامی، تبلور اراده جمعی مردم

فرماندار ویژه کاشان با تبریک فرارسیدن روز شوراها (9 اردیبهشت) گفت: یکی از مهمترین شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت مردم در عرصه های مختلف تصمیم گیری و سیاست گذاری خرد و کلان جامعه است.

علی اکبر مرتضایی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا تبلور اراده جمعی مردم در راستای مردم سالاری دینی است، اضافه کرد: امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا به واسطه انتخاب اصلح از سوی مردم، به مجموعه ای توانمند و تاثیرگذار برای پیشبرد امور و توسعه روستاها و شهرهای ایران اسلامی تبدیل شده اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توضیح داد: مجموعه شوراهای شهر و روستا به عنوان مجلس های محلی لازم است در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت و با اتخاذ تصمیم هایی شایسته زمینه را برای رونق بخش فراوری فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه قانون مداری در راستای تحقق و شکوفایی اهداف والای انقلاب اسلامی و نیل به توسعه پایدار و متوازن باید سرلوحه شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد، ادامه داد: اجرای مصوبه های شوراها در راستای توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، شکوفایی اقتصاد محلی، کاهش محرومیت ها، ارتقا کمی و کیفی خدمات و بهبود مستمر زندگی شهروندان لازم است.

مرتضایی با اشاره به اینکه شوراها از جنس مردم و باعث افزایش حس تعلق مردم به شهر و روستای خود می گردد، گفت: لزوم اتخاذ فرایندی برای افزایش این حس تعلق شهروندان با انتخاب افرادی از سوی مردم از جنس خودشان برای حضور در شوراها میسر است.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید در راستای تسهیل فرایندهای خدمت به مردم و برداشتن بار از روی دوش مردم حرکت نمایند، اضافه کرد: شفافیت مهمترین ابزار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برطرف نگرانی های مردم در مورد تصمیم های شوراهاست و از این رو لازم است شوراها با ارایه راهکارهایی در راستای شفافیت در مصوبات حرکت نمایند.

کارگران کاشانی تجلیل شدند

آیین تجلیل از کارگران کاشانی با حضور امام آدینه و فرماندار کاشان به طور نمادین از کارگران کارخانه های ریسندگی و بافندگی این شهرستان برگزار گردید.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در این خصوص گفت: این آیین که در قالب بازدید شبانه اداره تکاور به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر برنامه ریزی شده بود با اهدای شاخه گل به کارگران زحمت کش و پرتلاش کارخانه های ریسندگی و بافندگی کارگران کاشان به نمایندگی از جمعیت کارگری شهرستان انجام شد.

حسن رمضانی، از شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان به عنوان بزرگترین واحد مالی صنعتی شهرستان در قرن اخیر نام برد و گفت: احیای شرایط شرکت و بهبود شرایط از سوی مدیریت آن با جذب افزون بر 500 نیروی کار جدید در 2 سال اخیر ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر زحمت های هزاران کارگر شرکت ریسندگی و بافندگی این شهرستان در دهه های مختلف توجه بیشتر تیم مدیریتی و هیات مدیره این شرکت را در مورد پرداخت معوقات حقوقی و سنوات خدمت کاری کارگران بازنشسته آن خواستارشد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، مجموعه واحدهای ریسندگی، بافندگی و نساجی را از جمله کانون های اصلی و اساسی پشتیبانی جبهه در دوران دفاع مقدس در منطقه کاشان دانست و گفت: تقدیم 110 شهید در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، حضور 2 هزار و 700 جانباز ، 20 آزاده و چهار هزار و 500 رزمنده دارای سه ماه تا هشت سال حضور در جبهه های حق علیه باطل از افتخارات قشر کارگری شهرستان است.

تجلیل از پاکبانان پرتلاش

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان همچنین با اشاره به حضور مسوولان شهرستان و اعضای ستاد هفته کارگر در پارک شهید ابراهیم زاده، تقدیر از خانواده این شهید و شماری از پاکبانان با اهدای شاخه گل و هدیه از سوی شهرداری را در ادامه این آیین تقدیر و بازدید شبانه گفت: جامعه کارگری و در راس آن پاکبانان قشری زحمت کش هستند که در گرما و سرما به ویژه دوران کرونا حتی یک روز فعالیت آنان تعطیل نشد.

رمضانی پاکبانان را قشری قانع دانست و اضافه کرد: انتظار می رود با نظارت بهتر شهرداری های مناطق مختلف شهرستان، دیگر شاهد تاخیر پرداخت حقوق این عزیزان نباشیم.

شهرستان کاشان با افزون بر 364 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان نهاده شده است.

افزون بر 290 شرکت تعاونی فعال در زمینه های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، فراوریی و توزیعی در کاشان فعالیت می نمایند که افزون بر 70 درصد جمعیت این شهرستان عضو آنها هستند. پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک هزار و 500 واحد صنعتی با 46 هزار نیروی کار در زمینه فراوری حدود 200 نوع محصول در شهرستان کاشان فعالیت داشت.

خوشه های صنعتی انار و گیاهان دارویی در اردستان ایجاد می گردد

فرماندار اردستان گفت: ایجاد خوشه های صنعتی انار و گیاهان دارویی به صورت اختصاصی در اردستان با راه اندازی واحدهای فراوریی، فرآوری و پشتیبانی مورد موافقت نهاده شده است.

حمید رضا تأملی در گفت وگو با وبلاگ نرم افزار جیرا اضافه کرد: 84هکتار طرح توسعه شهرک صنعتی اردستان در قالب مرحله سه و توسعه 40 هکتاری ناحیه صنعتی زواره در دست اجرا است تا زمینه برای استقرار واحدهای صنعتی جدید فراهم گردد.

وی اظهار داشت: توسط شرکت شهرک های صنعتی استان پی گیری تخصیص پساب فاضلاب اردستان برای شهرک صنعتی در دستور کار است، همچنین توسعه ناحیه صنعتی مهاباد همزمان با اصلاح فرایند حریم در برنامه نهاده شده است تا در بلندمدت برنامه ریزی برای مکان یابی ایجاد ناحیه صنعتی جدید صورت بگیرد.

فرماندار اردستان گفت: پنج کارگاه 300 متری از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی اردستان ساخته و به صورت نقد و اقساط به متقاضیان واگذار می گردد.

تاملی به اجرای عملیات محوطه سازی و احداث ساختمان آتش نشانی شهرک صنعتی اردستان با اعتبار چهار میلیارد تومان و اجرای محوطه سازی ناحیه صنعتی زواره با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اشاره و مطرح نمود: ایجاد هیات امنای ناحیه صنعتی زواره مورد موافقت نهاده شد.

اکنون 20 واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی اردستان و 10 واحد صنعتی در ناحیه صنعتی زواره مشغول فعال هستند.

همچنین 51 واحد فراوریی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرستان اردستان وجود دارد و 64 فقره پروانه تاسیس با پیشرفت 95 درصد صادر شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قراردارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شوراهای اسلامی تبلور اراده جمعی مردم و چند خبر دیگر از شمال اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شوراهای اسلامی تبلور اراده جمعی مردم و چند خبر دیگر از شمال اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید