خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست و جوانسازی صورت

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، یکی از برترین خواص گلاب آب رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می دهد و رطوبت مورد احتیاج آن را تا حد زیادی تامین می نماید. گلاب بعلاوه پوست را خنک، نرم و آرام می نماید. شما می توانید برای آب رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید.

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست و جوانسازی صورت گلاب یک ماده بسیار خوش بو است که همواره در طب سنتی توجه ویژه ای به آن شده است. این ماده در لوازم آرایشی هم استفاده می گردد.

گلاب ماده ای بسیار خوش بو است که کاربرد های بسیاری دارد و از آن جایی که این ماده طبیعی و ارگانیک بوده و اغلب در دسترس است و قیمت مناسبی نیز دارد همواره توجه ویژه ای به آن شده تا جایی که بسیاری از شرکت های فراورینماینده محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی و خارجی در فراوری محصولات خود از این ماده اعجاب انگیز استفاده می نمایند. چرا که طی تحقیقات بسیاری که صورت گرفته فواید این ماده بر همگان معین شده است.

گلاب چگونه ساخته می گردد

گلاب از تقطیر گلبرگ های گل رز با بخار به دست می آید.

گلاب یک ضدعفونی نماینده قوی است و خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد پیری بالایی دارد به همین خاطر، از گذشته تا امروز در طب سنتی و نوین صندلی ویژه ای داشته است. که در ادامه به ذکر برخی از این خواص می پردازیم.

فواید گلاب

مرطوب نماینده قوی پوست

گلاب یک مرطوب نماینده بسیار قوی برای پوست های خشک است که منافذ پوست را باز نموده و PH پوست را احیا نموده و به این ترتیب به حفظ زیبایی و طراوت پوست یاری می نماید.

تسکین دهنده تحریک و سوزش پوست

زمانی که فرد به دلیل اگزما، درماتیت و دیگر عوامل دچار تحریک پوستی و قرمزی و سوزش پوستی شد می تواند از این ماده به عنوان یک درمان موثر استفاده کند چرا که گلاب خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی دارد. بعلاوه این ماده می تواند به عنوان یک پاک نماینده بسیار قوی ظاهر شده و روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست را بزداید و موجب باز شدن منافذ پوست گردد.

این خاصیت می تواند به درمان بیماری های متعدد داخلی و خارجی بدن یاری کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما (Eczema) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.

ضد آکنه و جوش

از این ماده می توان برای از بین بردن آکنه و جوش استفاده کرد زیرا همان طور که ذکر شد گلاب موجب باز شدن منافذ و زدودن گرد و غبار از پوست می گردد و به این ترتیب به درمان جوش و آکنه می پردازد.

درمان نماینده پاشنه پای ترک خورده

مقداری گلاب را با گلیسیرین به این منظور مخلوط نموده و روی پاشنه پای خود بمالید. در این حالت گلیسیرین موجب نرمی پوست پاشنه پا شده و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، E را فراهم می نماید و دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضدعفونی نمایندگی است که برای این شرایط در پاشنه پا مناسب است.

نرم و خوش رنگ کردن لب ها

برای نرم و لطیف کردن لب ها و بخشیدن رنگ صورتی و زیبا به آن ها، می توانید از این ماده بهره ببرید و آن را هر شب بر روی لب های خود قرار دهید.

پاک نماینده آرایشی

اساسا دلیل اصلی ایجاد شدن جوش و آکنه و ایجاد شدن پوستی ناسالم بسته شدن منافذ پوستی است که ممکن است علل مختلفی داشته باشد که از جمله این ها باقی ماندن مواد آرایشی بر سطح پوست است.

باید بعد از استفاده از لوازم آرایش به خوبی پوست را با آب و مواد شوینده، شست و شو دهید و بعد از آن برای اطمینان یافتن از پاکیزگی کامل پوست، آن را با یک پنبه که به گلاب آغشته شده ماساژ دهید. این کار هم اندک ذرات به جای مانده از مواد آرایشی را از پوست شما می زداید و هم موجب زیبایی و طراوت پوست شما می گردد و از بروز هرگونه جوش و آکنه جلوگیری می نماید.

سلامتی مو

گلاب می تواند درمان خوبی برای خشک و فردار شدن مو یا عفونت وشوره سر باشد.

برطرف خستگی چشم ها

خستگی چشم ها تاثیری بسیار منفی بر زیبایی و جذابیت شما می گذارد بنابراین برطرف این مشکل بسیار لازم است. برای این منظور می توانید دو قطعه پنبه را به گلاب آغشته کنید و پشت پلک های بسته قرار دهید و حداقل 10 دقیقه در همین شرایط بمانید تا متوجه تاثیر شگرف آن شوید. بعلاوه از گلاب می توان برای از بین بردن پف زیر چشم نیز استفاده کرد.

ضد افسردگی

گلاب خاصیت ضد افسردگی و ضد اضطراب داشته و به بهبود خلق و خو یاری می نماید. برای این منظور فقط کافی است که مقداری از این ماده را در فضا اسپری کنید و یا مقداری از آن را استشمام کنید.

درمان سردرد

گلاب هم به دلیل خاصیت تسکین دهندگی خود و هم به دلیل خاصیت خنک نمایندگی موجب تسکین سردرد می گردد. بعلاوه می توانید این ماده را اندکی روی بالشت خود قبل از خواب اسپری کنید. این کار سبب می گردد اندکی از سردرد شما بکاهد و موجب آرامش خواب شما گردد.

تقویت نماینده لثه ها

برای تقویت لثه ها و افزایش استحکام آن ها در طب سنتی، قرقره کردن گلاب توصیه می گردد. این کار نه تنها موجب تقویت لثه ها می گردد بلکه باعث از بین بردن آفت و برفک دهان نیز می گردد و به سرعت باکتری های دهان را از بین می برد.

درمان دردهای معده ای

گلاب داغ برای درمان نفخ معده، دردهای معده و درد شکم توصیه می گردد. بعد از عمل های جراحی دستگاه گوارش، کم کاری و فلج معده یا روده ها ممکن است رخ دهد که برای درمان این مورد و نیز برای جلوگیری از آن مصرف این مایع شفابخش توصیه می گردد.

روشن نمایندگی پوست

این ماده به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین A و E موجب از بین بردن سلول های مرده پوست می گردد و به این ترتیب روشنایی و شفافیت را برای پوستتان به ارمغان می آورد.

کاهش درد های روماتیسمی

برای کاهش دردهای روماتیسمی می توان گلاب را با روغن زیتون ترکیب نموده و با آن، محل مفاصل و استخوان های دردناک را ماساژ داد.

جلوگیری از چین و چروک های پوستی

گلاب سرشار از ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است است این خاصیت به کلاژن سازی در پوست یاری می نماید و موجب افزایش قدرت کشسانی پوست می گردد و از چین و چروک های پوستی جلوگیری می نماید.

برطرف نماینده حلقه های سیاه دور چشم

برای این منظور یک تکه پنبه را به گلاب آغشته کنید و اطراف چشمتان بمالید.

کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می گردد. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه (Acne) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت گردد.

خاصیت آنتی اکسیدانی

گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب یاری می نمایند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی نمایندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی یاری نموده و بعلاوه فرایند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

خاصیت ضد میکروبی

اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز یاری می نماید.

تونر صورت

چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس نموده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک نماینده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک گردد. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می گردد.

اگر پوست تان خشک است 5 میلی لیتر گلیسرین را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط 5 میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 50 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

ترکیب عسل و گلاب جهت آب رسانی پوست

3 قاشق غذاخوری گلاب و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آن راهمانند ماسک روی صورت تان قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

عسل خاصیت آبرسان دارد و به حفظ رطوبت در پوست یاری می نماید. ترکیب عسل و گلاب یک محلول آبرسان قوی برای پوست های خشک محسوب می گردد.

ماسک خیار و گلاب جهت طروات پوست

اگر پوست حساسی دارید استفاده از این ماسک به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای پوست به شما یاری زیادی می نماید. خیار خاصیت خنک نمایندگی قوی یی دارد و طراوت و شادابی را به پوست شما برمی گرداند. آب نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت تان بگذارید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک آلوئه ورا و گلاب جهت کاهش التهابات پوستی

این ماسک دارای خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی است. یک قاشق غذاخوری گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت تان بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه آن را بشویید. ژل آلوئه ورا ماده ای بسیار عالی جهت مراقبت از پوست است، این ژل دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به کاهش التهاب یاری زیادی می نماید.

آیا مصرف گلاب عوارض جانبی دارد؟

اگر نگران هستید که بدن تان به گلاب و یا دیگر فراورده های گل محمدی حساسیت داشته باشد، بهتر است برای بهره بردن از خواص گلاب برای پوست قبل از مصرف مقداری کمی از آن را روی پوست بازوی تان تست کنید. در صورت عدم وجود عارضه جانبی و یا حساسیت، ظرف مدت 24 ساعت می توانید آن را با خیال راحت در هر جای دیگری از بدن تان بهره ببرید.

در برخی موارد، بدن فرد بدون هیچ دلیل شناخته شده ای نسبت به گلاب حساسیت نشان می دهد، علائم این نوع حساسیت عبارتند از:

* سوختگی

* سوزش

* قرمزی

* التهاب

اگر بعد از مصرف گلاب دچار هر یک از موارد بالا شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم می توانند نشانه عفونت یا واکنش آلرژیک باشند.

گلاب یک مادۀ بسیار پرطرفدار است و به عنوان راهکاری مناسب برای پوست های آسیب دیده در میان زنان (در سنین مختلف) به شمار می آید.

در صورت استفاده از ماسک های تهیه شده با گلاب نتیجۀ آن را روی پوست خود خواهید دید اما از قلم نیاندازید قبل از مصرف، مقداری از آن را روی پوست تان تست کنید.

فواید گلاب برای کاهش پف چشم

دلیل پف چشم ممکن عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می تواند بسیار مشهود باشد. ساده ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است. گلاب می تواند به آب رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم یاری کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می گردد. بدون هیچ نگرانی می توان از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. با این کار پف چشم به سرعت کاهش پیدا می نماید. با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می گردد.

اگر شما هم به دلیل خستگی و کم خوابی، چشمان خسته و پف نموده دارید، گلاب می تواند یک راهکار ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم یاری می نماید و خستگی چشم ها را به سرعت از بین می برد.

گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب نماینده صورت، نسل تازه تونر صورت است که با اسپری کردن آن روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری ها چندکاره اند و به تمیز کردن، آب رسانی پوست و فیکس کردن آرایش یاری می نمایند و باعث تنظیم PH پوست نیز می شوند. جدا از همه این ها، یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست است. فیس میست معمولا ترکیبات طبیعی دارد که برای پوست مفید است. اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن 100 درصد طبیعی بهره ببرید، گلاب می تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما دارد.

همراه داشتن یک اسپری صورت گلاب یاری می نماید عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید؛ چه در ماشین یا در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. برترین بخش ماجرا اینجاست که در هر فصلی می توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست؛ پوست ما همواره به آب رسانی احتیاج دارد. چند پاف از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق نموده می تواند به سرعت باعث سرحال، تازه و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی گردد.

خواص گلاب برای آب رسانی به پوست

در زندگی پرمشغله و پرکار این روزها، برخی اوقات زمانی برای آب رسانی و مرطوب کردن پوست مان پیدا نمی کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می تواند منجر به مسائل زیادی مثل پیری زودرس پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست گردد. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می گردد، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب رسان برای پوست، می تواند ناجی پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

یکی از برترین خواص گلاب آب رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می دهد و رطوبت مورد احتیاج آن را تا حد زیادی تامین می نماید. گلاب بعلاوه پوست را خنک، نرم و آرام می نماید. شما می توانید برای آب رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می گردد و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب نماینده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان نمایندگی آن ها چند برابر گردد. بعلاوه می توانید گلاب را همراه با روغن های طبیعی به عنوان پاک نماینده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی بهره ببرید تا آلودگی ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت لافارر

سایت دیجی کالا

منبع: راسخون

به "خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست و جوانسازی صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست و جوانسازی صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید