نگاهی به عملکرد تیم ملی شمشیربازی در سال 98

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، شمشیربازان تیم سابر کشورمان با کسب نتایج درخشان در سال 98 آماده حضور در المپیک هستند.

نگاهی به عملکرد تیم ملی شمشیربازی در سال 98

به گزارش شمشیر بازی جزء رشته هایی است که شانس دریافت مدال المپیک را دارد، همان گونه که 4 سال پیش نیز شمشیربازان کشورمان در اسلحه سابر به کسب مدال المپیک نزدیک بودند.

مسابقات شمشیربازی در دوره های قبل به صورت انفرادی برگزار می شد که مجتبی عابدینی شمشیرباز سابر کشورمان در المپیک لندن جزء 4 نفر برتر المپیک شد. هر چند گفته شده ناداوری هایی در این بازی ها اجرا شده که در صورت عدالت، عابدینی می توانست صاحب مدال برنز شود.

شمشیربازی در اسلحه سابر ایران توانسته در رقابت های مختلف خوش بدرخشد.

در رقابت های جام جهانی مصر که یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک بود تیم ملی شمشیربازی سابر در بخش آقایان توانست به رتبه ششم در جهان برسد. بعد از مسابقات جام جهانی مصر اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر از دوم دی ماه 98 در آکادمی ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب زیر نظر پیمان فخری سرمربی اسلحه سابر برگزار شد.

تیم اسلحه سابر توانست در مسابقات تیمی با ترکیب مجتبی عابدینی، محمد فتوحی، علی پاکدامن و محمدرهبری که 4 اسفندماه 98 در لهستان برگزار شد، در جایگاه پنجم جهان قرار بگیرد و برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران سهمیه المپیک را قطعی کند.

بعد از این رقابت ها قرار بود مسابقات جام جهانی شمشیربازی در ایتالیا برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مکان مسابقات تغییر کرد و در لوکزامبورگ برگزار شد.

تیم سابر ایران با حضور محمد فتوحی، محمد رهبری و علی پاکدامن در این رقابت ها که آخرین مسابقات شمشیربازان در سال 98 بود، با کسب 234 هزار امتیاز در جدیدترین رنکینگ جهانی این رشته در جایگاه هفتم جهان قرار گرفت.

همچنین در دیگر اسلحه های رشته شمشیربازی مسابقات زون آسیا که قرار بود برای کسب سهمیه المپیک در 27 و 28 فروردین سال 99 در کره جنوبی برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. در این مسابقات شمشیربازان تیم فلوره، سابر و اپه شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. شمشیربازان تیم ملی که خود را برای مسابقات آماده کرده بودند حال در انتظار تصمیمات کنفدراسیون آسیا برای برگزاری این مسابقات هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نگاهی به عملکرد تیم ملی شمشیربازی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به عملکرد تیم ملی شمشیربازی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید