کتاب رفتارشناسی مصرف کنندگان برق خانگی و مباحثی در مدیریت مصرف منتشر شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، کتاب رفتارشناسی مصرف کنندگان برق خانگی و مباحثی در مدیریت مصرف که به قلم سیدرضا سیدجوادین و بهمن مصطفی طهرانی به وسیله انتشارات آذرنشر منتشر شده از منظر اقتصاد رفتاری به آنالیز و تحلیل جامع مدیریت مصرف برق خانگی و عوامل و روابط گوناگون تأثیرگذار بر تصمیم گیری و رفتارهای مصرف کنندگان برق خانگی پرداخته و درصدد است تا از بستر این واکاوی ها راهکارهای کاربردی مهمی در مدیریت مصرف برق توصیه کند.

کتاب رفتارشناسی مصرف کنندگان برق خانگی و مباحثی در مدیریت مصرف منتشر شد

اهمیت موضوع مصارف انرژی خانگی از آن جهت است که یکی از مهم ترین بخش های مصرف انرژی در دنیا هستند. بر اساس آمارهای سازمان دنیای انرژی در سال 2020 از کل مصارف انرژی برق در دنیا 27 درصد سهم مصرف در خانه هاست و این سهم بزرگ از مقدار مصرف سبب شده است تا از سال ها قبل شیوه های مختلفی برای کنترل مصرف ارائه گردد.

بااین وجود، به دلایل مختلف همچنان میانه رشد مصرف انرژی در بخش خانگی هرچند با شیب کمتر، کماکان ادامه دارد. این امر سبب شده است تا پژوهشگران در اروپا از سال 2013 و در چین و هند از 2016 رویکردهای نو و مبتنی بر تئوری های رفتاری و روان شناختی مصرف نمایندگان را در زمینه کاهش مصرف انرژی خانگی پیگیری نمایند.

با توجه به وجود چالش قطعی برق و مقدار مصرف آن در ایران که 33 درصد از آن مربوط به مصرف برق خانگی است، مطالعه این کتاب که از زاویه نو اقتصاد رفتاری به چالش مدیریت مصرف برق پرداخته است برای علاقه مندان و به ویژه برای سیاست گذاران حوزه انرژی مفید خواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کتاب رفتارشناسی مصرف کنندگان برق خانگی و مباحثی در مدیریت مصرف منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب رفتارشناسی مصرف کنندگان برق خانگی و مباحثی در مدیریت مصرف منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید