از کاسبی تا یأس پراکنی؛ واکنش سلبریتی های ایرانی به کرونا

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، روزنامه جام جم: فرصت فوق العاده ای به نظر می رسد؛ برای چه کاری؟ پول درآوردن، شوخی کردن، انتقاد کردن، تشویش اذهان عمومی، اطلاع رسانی، آموزش، همدلی و خیلی کار های دیگر. هزاران نفر و در مواردی میلیون ها نفر یک چهره مشهور را در فضای مجازی دنبال می نمایند و این همان فرصت فوق العاده است که چهره های مشهور در اختیار دارند و می توانند هر طور که دلشان بخواهد از آن استفاده نمایند.

از کاسبی تا یأس پراکنی؛ واکنش سلبریتی های ایرانی به کرونا

به ندرت می توان اسم برد از هنرمند، ورزشکار یا فرد شناخته شده ای که از این بستر برای رقم زدن یک اتفاق عظیم و ارزشمند سود جسته باشد، اما در عین حال کم نبوده اند کسانی که در همین صفحات مجازی، اتفاقات واقعی را به ثمر رسانده و کاری نموده باشند به حال مردم و جامعه شان. حالا که کرونا رسیده، باز هم رفتار چهره ها با همان شیوه و با همان تناسب تداوم پیدا نموده است. چطور؟

وقتی خبر رسید کرونا وارد ایران شده، چهره های مشهور باز هم دست به گوشی شدند و از همین فرصت طلایی ارتباط با میلیون ها یا هزاران نفر استفاده کردند. ما هم دست به گوشی شدیم و رفتار بعضی از آن ها و نوع مواجهه هر کدامشان با این بحران را مورد آنالیز قرار دادیم.

بعضی از چهره ها ترجیح داده اند از اظهارنظر و واکنش در این باره پرهیز نمایند و از آنجا که دیکته نانوشته غلط ندارد، خرده ای بر آن ها وارد نیست و چه بسا در مقایسه با بعضی دیگر باید از این دسته که سکوت نموده اند، سپاسگزاری کرد. از میان چهره های مشهور که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده اند، 11 نفر را انتخاب نموده ایم و آنچه در این صفحه می بینید نوع مواجهه این افراد با بحران کروناست که بعضی قابل تحسین، اما بعضی قابل تامل هستند!

ارتباط مستقیم با هزاران یا میلیون ها طرفدار، فرصت ارزشمندی است و حتی بسیار حساس که انگار به اندازه ای که باید مورد توجه افراد مشهور ما نبوده و حتی در یک مورد خاص از سویه سودمندانه اش بروز نموده است. ارائه اطلاعات درست و دقیق، شاید اولین و مهم ترین کارکرد مفیدی باشد که یک چهره مشهور می تواند در صفحه اش ایجاد کند، اما حتی در این باره هم ظرافت هایی وجود دارد که بی توجهی به آن ها می تواند جهت نتیجه را از نیت و هدف اصلی منحرف کند چه رسد به این که بعضی از چهره های معروف ما حتی به این مرحله هم نرسیده اند!

اطلاعات با چاشنی نگرانی

نام چهره:

تهمینه میلانی

واکنش:

اطلاع رسانی

نکته:

یکی از اولین هنرمندانی که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده، تهمینه میلانی است. او با این جمله اطلاع رسانی را شروع کرد: خطر جدی است و بعد چند ویدئو منتشر کرد که اطلاعات قابل توجهی در اختیار می گذاشت و می توانست بسیار مفید باشند، اما کمی فتیله تشویش و نگرانی در این ویدئو ها بالاتر از اندازه احتیاج بود.

خوب، بانمک، جلف

نام چهره:

سام درخشانی

واکنش:

لطیفه

نکته:

شاید از بازیگر فیلم های کمدی باید توقع واکنش های کمدی داشت و نه چیز دیگری. در هر صورت سام درخشانی درباره کرونا لطیفه ای را منتشر کرد که مسائل کشور را به مراحل مختلف یک بازی رایانه ای تشبیه نموده و بعد از کرونا نوبت به دشواری هایی مانند فوران آتشفشان و مصایبی از این دست می رسد.

نامطمئن

نام چهره:

هانیه توسلی

واکنش:

ابهام آمیز

نکته:

بیشتر از یک میلیون نفر هانیه توسلی را در اینستاگرام دنبال می نمایند و او برای آنها، تصویری از مونالیزای معروف منتشر نموده که البته ماسک به صورت دارد و با آخرین مدل گوشی آیفون دارد عکس می گیرد که احتمالا هم باید سلفی باشد؛ از این بابت می گوییم احتمالا سلفی، چون مونالیزا به گوشی نگاه نمی کند. شاید این پست به نقشی که در فیلم دنیا با من برقص ایفا نموده بی ارتباط نباشد و حکایت از سطحی نگری بعضی از ما در مواجهه با درد ها و مسائل دارد!

خوشامد به کرونا

نام چهره:

الناز شاکردوست

واکنش:

روشن نیست

نکته:

همین طور که می بینید یک ماسک روی صورت این چهره مشهور است و در تصویر اصلی، او را در یک گلخانه سرسبز می بینیم. متنی که با این تصویر منتشر نموده از این قرار است: و اینک کرونا! صبح آدینه همگی ما به خیر!

البته شاکردوست چند استیکر هم به متنش اضافه نموده که یکی از آن ها بازوی قهرمانی است و لابد حکایت از پیروزی در برابر کرونا دارد. به هر حال بیشتر به نظر می رسد او در حال خوش و بش با کروناست یا دست کم خیلی مواجهه، برخورد یا حتی امید به پیروزی را تداعی نمی کند. بد نیست بدانید شاکردوست بیشتر از هفت میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام دارد.

کرونا واس ماس

نام چهره:

جواد رضویان

واکنش:

یادآوری

نکته:

احتمالا بیشتر از سایر سلبریتی ها باید نگران باشد و شاید می توانست حسابی گلایه کند، اما تا به امروز دوبار درباره کرونا اظهارنظر نموده است؛ یک بار با یادآوری گذشت و ایثار رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و در مناطق شیمیایی، ماسک شان را به سایر رزمندگان و مجروحان می بخشیدند. دومین واکنش او هم تصویری بود از دو امدادگر و نیروی خدوم اورژانس در روز های مبارزه با کرونا.

آقای محترم، آقای عاقل، آقای باشعور!

نام چهره:

کیهان ملکی

واکنش:

تشویش و توهین

نکته:

شاید یکی از ویدئو های کیهان ملکی را دیده باشید درباره کرونا که یک باره همه مسؤولان را زیر سؤال برد و به حدی قیمه ها را توی ماست ها ریخت که خودش هم فراموش کرد، دارد درباره کرونا حرف می زند. از انتقاد به مسؤولان درباره شیوع کرونا و ضرورت مهار کردنش رسید به قتل عام مردم و این که قرار است همه بمیریم و چنان انگشت اشاره در هوا تکان داد که گویی عظیم تر این سرزمین است و از او داناتر و عاقل تر و خردمندتر و محترم تر وجود ندارد و جالب تر این که بعد از این ویدئوی معروف یکی دیگر منتشر کرد که این بار در نقش یک فوق تخصص کروناشناسی، مردم را هدایت می کرد چگونه خودشان بفهمند که به کرونا مبتلا شده اند یا نه، آن هم به شیوه حبس کردن نفس در سینه!

فکر نکنید خود عظیم تر پنداری کیهان ملکی به همین جا ختم شد؛ در آخرین پست اینستاگرامی این بازیگر می توانید یک تصویر ببینید از مقایسه عملکرد سلبریتی های ایرانی و کره ای در مواجهه با کرونا که بخش اصلی این قیاس به عملکرد خودش مرتبط است که کاملا بی رقیب تصویر شده است.

سردرگم

نام چهره:

ارژنگ امیرفضلی

واکنش:

انتقادی

نکته:

ارژنگ امیرفضلی معمولا معترض است و معمولا هم سعی دارد طنز و شوخی را چاشنی انتقادش کند، اما درباره کرونا به قول منتقد معروف، شوخی هایش درنیامده و اصلا به دل نمی نشیند. او پستی منتشر کرد از خبر درگذشت دو فرد مبتلا به کرونا در قم و بعد متن احتمالا طنزی نوشته که از بس به این و آن زده که بیشتر سردرگم به نظر می رسد و حتی رمزگشایی از آن هم لذتی ندارد.

موثق و دقیق

نام چهره:

رامبد جوان

واکنش:

اطلاع رسانی

نکته:

یک اینفوگرافی کامل و درست که آرم هلال احمر دارد توسط رامبد جوان پست شده و اطلاعات درست و دقیقی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار دنبال نمایندگان این چهره مشهور قرار می دهد. کوتاه، مفید، مختصر و البته موثق.

جذاب و موثر

نام چهره:

پوریا پورسرخ

واکنش:

اطلاع رسانی

نکته:

موشن گرافیک زیبا و جذابی درباره کرونا در صفحه پوریا پورسرخ منتشر شده که اطلاعات جالبی درباره ویروس کرونا در اختیار دنبال نمایندگان این صفحه قرار می دهد. این ویدئو علاوه بر این که اطلاعات خوبی دارد جذاب، زیبا و خوش آب و رنگ هم هست. دو واکنش دیگر هم از پورسرخ در صفحه اش درباره کرونا وجود دارد که یکی نبود ماسک و ژل ضدعفونی نماینده و شرایط داروخانه های کشور است و دیگری تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستارانی که این روز ها به داد مردم می رسند.

تحت تعقیب

نام چهره:

بهنوش بختیاری

واکنش:

تبلیغ شربت کرونا

نکته:

سلفی این هنرمند را با بهنوش طباطبایی به خاطر دارید؟ این بار به خاطر تبلیغ شربت پیشگیری از کرونا از آن سلفی معروفش، بیشتر مورد انتقاد نهاده شد و این بار مورد پیگرد قانونی هم نهاده شده. در لحظات نوشته شدن این گزارش همچنان انتقاد ها به سمتش ادامه دارد، چرا که بسیاری معتقدند او سلامت مردم کشورش را معامله نموده است. خیلی ها از او پرسید ه اند چقدر گرفته که حاضر شده یک شربت را به عنوان داروی گیاهی برای پیشگیری از کرونا به مردم معرفی کند! لازم به ذکر است بیش از هشت میلیون نفر بهنوش بختیاری را در اینستاگرامش دنبال می نمایند.

کرونا شوخی نیست

نام چهره:

لیلا اوتادی

واکنش:

انتقاد

نکته:

کم نبودند هنرمندانی که در این روز ها پست های واقعا انتقادی منتشر کردند و بخصوص از احتکار ماسک و مواد ضدعفونی نماینده گلایه نموده اند. به نمایندگی از این افراد به پست لیلا اوتادی اشاره می کنیم که در بخشی از آن نوشته: بعد از دوروز که از مشهد وارد تهران شدم و چندین داروخانه رو گشتم و ماسک پیدا نکردم، این رو خواهرم پیدا نموده به مبلغ 45هزارتومن! کرونا دیگه شوخی نیست...منبع: برترین ها

به "از کاسبی تا یأس پراکنی؛ واکنش سلبریتی های ایرانی به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کاسبی تا یأس پراکنی؛ واکنش سلبریتی های ایرانی به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید