گواهینامه حلال دسته بندی حلال وحرام نیست صحبت 150میلیارد دلار است

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، معاون گردشگری کشور گفت: درآمد گردشگری حلال سالانه 150 میلیارد دلار است ولی سهم ایران سه درصد است. بنابراین دسته بندی حلال و حرام اصلاً درست نیست. مثلاً غذای حضرتی امام رضا (ع) از حلال ترین غذاها است ولی در بسته بندی نان آن آرم حلال وجود دارد.

گواهینامه حلال دسته بندی حلال وحرام نیست صحبت 150میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ نرم افزار جیرا، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره میزان اثرگذاری بسته شدن سفارت عربستان در ایران در کاهش شمار گردشگران مذهبی گفت: وقتی حادثه ای از این جنس رخ می دهد، تأثیرات خود را از نظر تعاملات مردمی می گذارد. در این مورد تا اندازه ای گردشگری مذهبی ایران از ناحیه کشورهای حوزه خلیج فارس آسیب دید. با وجود آنکه راه های دیگری برای حضور این گردشگران جستجو می گردد، اما از نظر روانی آن اتفاق اثر خود را داشت و در بهار سال جاری که فصل حضور گردشگران مذهبی با آمار بالا در سال های قبل بود، کاهش محسوسی ایجاد شد.

رحمانی موحد در واکنش به اعتراض جامعه هتلداران مشهد تحت تأثیر این اتفاق و کاهش 80 درصدی ظرفیت اقامت هتل های این شهر عنوان نمود: وقتی آنها وضع شان خوب است، چقدر به توسعه گردشگری یاری می نمایند که وقتی وضع شان خراب می گردد اعتراض و انتظار یاری دارند؟ همچنین مردم ترجیحاً مایلند در ایام تعطیلات به سفرهای زیارتی به مانند مشهد بروند کما اینکه چند وقتی است که مردم سفرهای خود را حتی قبل از عید نوروز برای مشهد تنظیم می نمایند که مسلماً اگر سفر مدیریت گردد حتماً مردم در هزینه و تهیه بلیط شرایط بهتری خواهند داشت.

وی درباره شرایط گردشگری دریایی کشور نیز شرح داد: این نوع گردشگری نسبت به سایر انواع گردشگری تنبل است، چون بانی زیاد دارد و نیازمند کار بیشتری است. البته شورای راهبردی برای آن ایجاد شده تا به متن مشترکی دست یابد. بنابراین اواخر پاییز نشستی در بوشهر برگزار می گردد تا این شورا نهایی گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این سازمان برای جذب گردشگران فرانسوی و انگلیسی به دنبال بسته شدن سفارتخانه های این دو کشور در ترکیه و انتشار گزارش هایی در گاردین برای معرفی ایران به عنوان مقصدی ارزان و جذاب، گفت: حرکت گردشگران اروپایی خلق الساعه نیست. ممکن است آنها برنامه سفر خود را لغو نمایند، اما به سرعت جایگزین نمی نمایند. معمولاً پس از یک سال مطالعه مقصد انتخاب می گردد.

رحمانی موحد سپس درباره استفاده از ظرفیت نمایندگی های خارجی در معرفی ایران گفت: یکی از بخش های قابل ادعا و اثبات تعامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت خارجه برای توسعه گردشگری است. به جز اینکه بنده خود را عضوی از وزارت خارجه می دانم و مسئولیت ها و برنامه های این وزارتخانه نیز در راستای حمایت از گردشگری است. قرار است طی این هماهنگی و همکاری محتوایی تهیه و در اختیار نمایندگی های خارجی نیز قرار گیرد.

گواهینامه حلال طرح جداسازی حلال و حرام نیست، صحبت 150 میلیارد دلار پول است

وی درباره صدور گواهی نامه حلال به تأسیسات گردشگری نیز اعلام نمود: در این نوع گردشگری واقعیتی وجود دارد که صاحبان تأسیسات باید بپذیرند. گردش اقتصادی گردشگری حلال سالانه 150 میلیارد دلار است در حالیکه ایران سه درصد از آن سهم دارد. صحبت هایی که درباره دسته بندی حلال و حرام مطرح می گردد اصلاً درست نیست. مثلاً غذای حضرتی امام رضا (ع) که از حلال ترین غذاها است در بسته بندی نان آن آرم حلال وجود دارد بنابراین این یک استاندارد جهانی است که علاقه مندان خاص خود را دارد و با آنکه ما مدعی آن هستیم اما سهمی از آن نداریم. بنابراین باید تأسیسات گردشگری را به یک استاندارد آمیخته شوند.

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، در نشست خبری مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی - تندیس گردشگری ایران به همراه پوستر روز جهانی گردشگری رونمایی شد.

منبع: تسنیم

به "گواهینامه حلال دسته بندی حلال وحرام نیست صحبت 150میلیارد دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهینامه حلال دسته بندی حلال وحرام نیست صحبت 150میلیارد دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید