در بعضی مناطق قزوین: گرو گذاشتن کارت ملی برای خرید نان، پرداخت با واریزی یارانه ماه بعد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا، خبرنگاران-در بعضی از مناطق قزوین مانند اسماعیل آباد، چوبیندر و اقبالیه بعضی از مردم با گرو گذاشتن کارت ملی و یارانه شان ، نان می خرند تا خانواده شان گرسنه نمانند و سر ماه که یارانه واریز شد حسابشان را با نانوایان تسویه می نمایند.

در بعضی مناطق قزوین: گرو گذاشتن کارت ملی برای خرید نان، پرداخت با واریزی یارانه ماه بعد

به گزارش وبلاگ نرم افزار جیرا از ایلنا، رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: فروش نسیه نان در بعضی نواحی منفصل شهری استان قزوین وجود دارد.

مصیب بهرامی در گفت وگو با ایلنای قزوین با اعلام این خبر افزود: در بعضی از مناطق قزوین مانند اسماعیل آباد، چوبیندر و اقبالیه بعضی از مردم با گرو گذاشتن کارت ملی و یارانه شان ، نان می خرند تا خانواده شان گرسنه نمانند و سر ماه که یارانه واریز شد حسابشان را با نانوایان تسویه می نمایند.

او افزود: این روزها سختی معیشت جدی بوده و انکار ناپذیر است و افرادی مثل زنان سرپرست خانوار که تنها منبع درآمدشان کمیته امداد و یارانه است درآمدی به جز مستمری ماهانه ندارند.

بهرامی با اشاره به اینکه یک صندوق خیریه در تهران هر ماه 1800 قرص نان نذری به ما می دهد،افزود: ما نیز برای هر نانوا در محلات ضعیف استان 10 تا 12 نان در نظر می گیریم تا بین نیازمندان توزیع نمایند و از افراد می خواهیم به جای پرداخت پول تنها صلوات بفرستند.

این مسئول بیان داشت: در ابتدای بحران کرونا یک موسسه خیریه وابسته به اتاق بازرگانی حدود 190 میلیون تومان نان نذری میان محرومان توزیع کرد؛ به هرحال اختلاف طبقاتی خیلی زیاد شده و این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرامی در پاسخ به این پرسش که چرا وزن نان کمتر شده است، گفت: از سال گذشته قیمت نان ثابت مانده و افزایش هزینه زندگی و کسب وکار نانوایان اعم از هزینه حامل های انرژی و دستمزد کارگر سبب شده که نانوا با این قیمت فعلی ضرر کند.

رئیس اتحادیه نانوایان تاکید نمود: پیگیر افزایش قیمت نان در استان قزوین هستیم و پس از آنالیز پیشنهاد دادیم که قیمت نان باید 50 درصد افزایش یابد؛ اگر قیمت نان ثابت بماند، قطعاً وزن آن کاهش پیدا می نماید زیرا در غیر این صورت نانوا باید دست خالی راهی منزل گردد.

بهرامی قیمت هر قرص نان لواش تا این لحظه را 350 تومان در استان قزوین اعلام نمود و شرح داد: این درحالی است که قیمت هر قرص نان در استان های همجوار مانند کرج 700 تومان به فروش می رسد.

او ادامه داد: عدم تناسب قیمت نان در قزوین با استان های دیگر سبب شده تا کارگران ماهر نانوایی های قزوین به استان های همجوار مهاجرت نمایند.

رئیس اتحادیه نانوایان بیان داشت: دولت باید یارانه آرد را حذف نموده و با آزادسازی قیمت آرد و نان هزینه یارانه را به صورت نقدی به طبقات ضعیف جامعه پرداخت کند.

بهرامی افزود: با فرمانداری قزوین هم نامه نگاری کردیم و به آنان گفتیم حالا که بسیاری از مردم نمی توانند گوشت و برنج به راحتی تهیه نمایند و خرید نان بیشتر را جایگزین این محصولات غذایی نموده اند،حداقل سهمیه آرد یارانه ای نانوایی ها را افزایش دهند!

استان قزوین دارای 70 درصد جمعیت کارگری بوده و به عنوان یک قطب صنعتی و کارگرنشین در کشور شناخته می گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "در بعضی مناطق قزوین: گرو گذاشتن کارت ملی برای خرید نان، پرداخت با واریزی یارانه ماه بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بعضی مناطق قزوین: گرو گذاشتن کارت ملی برای خرید نان، پرداخت با واریزی یارانه ماه بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید